راه اندازی انجمن شرکت های دانش بنیان و فناور در گیلان

به گزارش فناوری فرهنگی، دکتر علی باستی، با اشاره به اهمیت شرکت های دانش بنیان اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان با توجه به دارا بودن ظرفیت هایی نظیر اقتصاد مبتنی بر دانش بومی و اتکاء به توان علمی و پژوهشی داخلی از ارکان بسترساز توسعه به شمار می روند.

وی از راه اندازی انجمن شرکت های دانش بنیان و فناور در گیلان خبر داد و گفت: موافقت اصولی تاسیس و ثبت «انجمن شرکت های دانش بنیان استان گیلان» در استان اخذ شد.

باستی ادامه داد: این انجمن ضمن تشکیل دبیرخانه موقت در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان گیلان اقدام به فراخوان ثبت نام فعالین اقتصادی و برگزاری مجمع عمومی موسسین می کند.

وی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در تعامل با دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی، انتقال تجربیات در قالب شبکه‌سازی، مشارکت در تصمیم‌سازی مراجع حاکمیتی، تسهیل و تسریع جذب سرمایه برای اعضا، توسعه‌ی بازار با کمک به فروش، معرفی و تأمین سرمایه‌های انسانی، توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان و فناور و اعتبارسنجی و معرفی آن‌ها برای تأمین نیاز سایر شرکت‌ها را از مهمترین اهداف راه اندازی انجمن شرکت های دانش بنیان و فناور استان گیلان عنوان کرد.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان در پایان خاطرنشان کرد: بالغ بر ۵۴ شرکت دانش بنیان در استان گیلان فعال هستند.

منبع: ایسناکانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد