رشد135میلیارد دلاری بازار اسباب بازی تا2020

به گزارش فناوری فرهنگی،بنابراین یکی از مهم‌ترین بازارهای جهانی که صنعت اسباب‌بازی است، تحولات قابل‌توجهی را پشت سر گذاشته و در عین حال که رشد قابل توجهی در سال‌های اخیر داشته است، تغییرات بنیادینی نیز در آن رخ داده است که از همه آنها مهم‌تر، اسباب‌بازی‌های هوشمند و بازی‌های آنلاین هستند. ضمن اینکه بسیاری از شخصیت‌های فیلم‌های مشهور جهان نیز در قالب اسباب‌بازی‌های متفاوتی روانه بازار می‌شوند و در نتیجه بازاری پررونق، پرسرعت و متفاوت‌تر از گذشته برای بازی‌های کودکانه شکل گرفته است.

رشد ۱۳۵میلیارد دلاری بازار اسباب‌بازی تا سال ۲۰۲۰

کم شدن جمعیت خانواده‌ها از عواملی است که کودکان را بیشتر از قبل درگیر اسباب‌بازی‌ها کرده است. امروزه بسیاری از کودکان به جای بازی کردن با هم‌‌سن‌و سالان خود در کوچه‌ها، با اسباب‌بازی‌های خود مشغول هستند و این خود می‌تواند عاملی مهم در رشد بازار اسباب‌بازی تلقی شود. همچنین ظهور دنیای دیجیتال در سال‌های اخیر بسیاری از صنایع جهانی را تحت تاثیر خود قرار داده و حتی پای خود را به بازی کودکان نیز بازکرده است.

فناوری‌های نوین در بازی‌ها و اسباب‌بازی‌های دنیای کودکانه نقشی چشمگیر یافته و امروزه حجم عظیمی از اسباب‌بازی‌ها را تحت سلطه خود دارند. توسعه نوآوری و تکنولوژی در دنیای اسباب‌بازی‌های کودکان به حدی است که طبق پیش‌بینی تحلیلگران، بازار این صنعت تا سال ۲۰۲۰ به ارزشی برابر با ۱۳۵میلیارد دلار می‌رسد. در این میان اسباب‌بازی‌های هوشمند و بازی‌های آموزشی و تفریحی متفاوتی که هر ساله روانه بازار می‌شوند، اهمیتی قابل توجه دارند و بخش بزرگی از تجارت اسباب‌بازی را به خود اختصاص داده‌ و به صورتی جدی جای اسباب‌بازی‌های سنتی‌تر را گرفته‌اند.

درهای باز در مقابل اسباب‌بازی‌های دیجیتال

با توجه به تغییر سبک زندگی انسان‌ها از یک زندگی سنتی به سوی سبک زندگی دیجیتال، گرایش به سوی اسباب‌بازی‌های دیجیتالی نیز بیشتر شده است و از آنجا که کودکان همه روزه در احاطه فناوری‌های جدیدتری قرار می‌گیرند، طبیعی است که سبک بازی‌های آنها نیز به سوی بازی‌های هوشمند و دیجیتالی سوق پیدا کند و در نتیجه تقاضای جهانی نیز نسبت به اسباب‌بازی‌های هوشمند بیشتر شده است.

در این میان بالا رفتن میزان درآمد و تغییر سبک زندگی در کشورهایی با اقتصاد نوظهور از عوامل مهم در رشد بازار اسباب‌بازی در این مناطق است که البته بالاتر رفتن میزان جمعیت، خصوصا جمعیت جوان این کشورها نیز در این روند بی‌تاثیر نبوده است. با این وجود می‌توان گفت که اروپا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای این صنعت به شمار می‌رود، ضمن اینکه بازار آمریکای لاتین با نرخ رشد سالانه ۹٫۴درصد، بیشترین رشد را تا سال ۲۰۲۰ خواهد داشت. کشورهای آسیایی نیز با رهبری چین، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای اسباب‌بازی در جهان محسوب می‌شوند.

افزایش ۷درصدی صنعت اسباب‌بازی درسال ۲۰۱۵

فروش اسباب‌بازی در ۱۱ بازار جهانی (روسیه، مکزیک، لهستان، کانادا، ایتالیا، ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، اسپانیا، فرانسه، بلژیک و آلمان) در سال ۲۰۱۵ یک افزایش ۷درصدی داشته است که نشان‌دهنده پیشرفت این صنعت در سال‌های اخیر است، خصوصا که این افزایش بیشتر در زمینه اسباب‌بازی‌های الکترونیکی خود را نشان داده است.

همچنین طبق آمارهای موجود، صنعت اسباب‌بازی در آمریکا حضوری برجسته داشته و خصوصا با پیشرفت تکنولوژی و ظهور آن در بازی‌های کودکان در سال ۲۰۱۵ با رشد ۶٫ ۲درصدی، جایگاه ویژه‌ای در بازار این کشور پیدا کرده است. در این میان به‌ویژه اسباب‌بازی‌های مربوط به فیلم‌های هالیوودی کودکان، فروش بیشتری داشته‌اند. اروپا نیز با داشتن سهم ۲۷درصدی از فروش جهانی اسباب‌بازی، یکی از عمده‌ترین صادرکنندگان این صنعت در جهان محسوب می‌شود.

بازار میلیاردی اسباب‌بازی‌های هوشمند

همان‌گونه که گفته شد پیشرفت دنیای دیجیتال و حضور گسترده آن در زندگی مردم باعث تغییراتی عمده در سبک زندگی و شیوه‌های تربیتی انسان‌ها شده و این تغییرات حتی به اسباب‌بازی‌های کودکان نیز راه یافته است. در این میان اسباب‌بازی‌های هوشمند از جایگاهی ویژه برخوردارند و با توجه به تقاضای روزافزون جامعه جهانی، بازار رو به رشدی را در پیش رو دارند. طبق نظر تحلیلگران این صنعت پیش‌بینی می‌شود که بازار اسباب‌بازی‌های هوشمند تا سال ۲۰۲۰ به ارزش ۸٫۴میلیارد دلار برسد.

منبع:تی نیوز

کانال جدید

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد