روز چهارم جشنواره | یادبود در برج، آرامش در آزادی و چارسو

چهارمین روز جشنواره فیلم فجر در برج میلاد با یاد و گرامیداشت دو منتقد و دو خبرنگار فقید سینمای ایران که در سال گذشته دار فانی را وداع گفتند، سپری شد. بخش جالب توجهی از اهالی رسانه که در چارسو و آزادی جشنواره را دنبال می‌کنند، از شرایط دیدن فیلم در این دو سینما ابراز رضایت کردند.
به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، روز چهارم جشنواره در حالی آغاز شد که ستاد آرای مردمی ۱۰ فیلم برتر روز قبل را به شرح زیر اعلام کرد؛ سدمعبر، انزوا، نگار، گشت2، ویلایی‌ها، آباجان، بدون تاریخ بدون امضا، ماجرای نیمروز، خوب بد جلف، 21 روز بعد. نکته مهم درباره لیست این است که فهرست این فیلم‌ها بدون اولویت هستند.
**عصر روز سه‌شنبه ۱۳ بهمن‌ماه در سالن سعدی و پس از برگزاری نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «کوپال» به کارگردانی کاظم مُلایی، یاد و خاطره جمشید ارجمند، محسن سیف، محمدرضا رستمی و علی وزینی دو منتقد و دو خبرنگار فقید سینمای ایران با حضور خانواده‌های آن‌ها در جمع اهالی رسانه برگزار شد. محمد حیدری به همراه مهتاب کرامتی در سالن حاضر بودند و لوح یادبودی را به خانواده آن‌ها تحویل دادند.
**روز چهارم جشنواره و در سانس مستند که به فیلم «آوانتاژ» به کارگردانی محمد کارت اختصاص داشت که پیش از این در جشنواره سینما حقیقت به نمایش درآمده بود و کارت توانسته بود تندیس بهترین کارگردانی فیلم‌های بلند را از آنِ خود کند. این کارگردان در «آوانتاژ» به سراغ کارتن‌خواب‌ها رفته بود و در فیلم روایتی از بهبودی و بازپروری آن‌ها را به تصویر کشیده بود، از همین رو سانس نمایش مستند در برج میلاد میزبان حدود ۳۰۰ کارتن‌خواب‌های بهبود یافته‌‌ای بود که برای تماشای این اثر به برج میلاد آمده بودند.
حضور آن‌ها در برج بسیار مورد توجه قرار گرفت و مسئولان موسسه طلوع‌بی‌نشان از اینکه جشنواره امکان حضور این افراد را ایجاد کرده بود، بسیار تشکر کردند.
**همه آثار به نمایش درآمده در چهارشنبه ۱۳ بهمن‌ماه در بخش مسابقه سینمای ایران حضور داشتند که از میان آن‌ها «کوپال» به کارگردانی کاظم مُلایی هم فیلم اولی به حساب می‌آمد و هم از نمایندگان گروه هنر و تجربه بود.
** در چهارمین روز از جشنواره حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی به رسم روزهای دیگر که در سینمای رسانه‌های گروهی حضور پیدا کرده است، در برج میلاد حاضر شد و به تماشای فیلم «فِراری» به کارگردانی علیرضا داودنژاد نشست.
**در روزی که گذشت «سیداحمد خمینی» نوه امام خمینی (ره) پیش از اکران «سوفی و دیوانه» به کارگردانی مهدی کرم‌پور در سینمای رسانه‌های گروهی حضور پیدا کرد.
**امسال برخی از اهالی رسانه در سینماهای مرکز شهر مانند پردیس سینمایی چارسو و آزادی به تماشای آثار این دوره از جشنواره نشسته اند که همگی در نوشته ها و پست های مختلف در فضای مجازی از نظم و برنامه‌ریزی این سینماها صحبت می‌کنند و آرامشی است که برای دیدن فیلم ها از آن برخوردار هستند.
**دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت با حضور در پردیس سینمایی ملت که عنوان کاخ مردمی جشنواره را دارد، به تماشای فیلم سینمایی «خفه‌گی» به کارگردانی فریدون جیرانی نشست و از فضای متفاوت این اثر تمجید کرد.
**سینماهای مردمی روزهای پرشوری را می‌گذرانند؛ به طوریکه «ماجرای نیمروز» به کارگردانی محمدحسین مهدویان در دومین روز اکران خودش در پردیس سینمایی چارسو و در ساعت ۱۲:۱۵ به سانس فوق‌العاده رسید. همچنین «زیر سقف دودی» اثر پوران درخشنده در سینما آزادی سانس فوق‌العاده ساعت ۲۴ را دارد. «خفه‌گی» به کارگردانی فریدون جیرانی، «سد معبر» اثر محسن قرائی  نیز در سینما‌ آزادی در سانس ۱۲:۱۵ دقیقه به فوق‌العاده رسیدند.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد