سه اتفاقی که می‌تواند باعث افزایش شدید قیمت رمزارزها شود

به گزارش فناوری فرهنگی، سرمایه‌گذاران با ضرب المثل «افزایش سطح آب موجب بالا رفتن تمامی قایق‌ها می‌شود» آشنا هستند. این مطلب در جهان رمزارزها نیز صادق است، زیرا زمانی که یک رمزارز در مسیر صعود قرار می‌گیرد، دیگر رمزارزها نیز احتمالا در شرایط صعودی قرار خواهند گرفت. در حالی که افراد بیشتری به صعود امیدوار می‌شوند، افزایش قیمت رمزارزها موجب سودآوری سرمایه‌گذاران می‌گردد. این روند در ابتدای سال جاری و با ورود نقدینگی در ابتدا قیمت رمزارزهای دارای بیشترین ارزش بازار(Market Cap) و سپس رمزارزهای دارای ارزش بازار متوسط و سپس کم را افزایش داد.

با در نظر گرفتن این اصل می‌توان با پیش‌بینی رویداد‌هایی که می‌توانند موجب افزایش قیمت یک رمزارز شوند، سود کسب کرد. در این مقاله رویداد‌های بزرگی که می‌توانند موجب قرار گرفتن بازار در وضعیت صعودی شوند، بررسی می‌گردد.

نصف شدن پاداش لایت‌کوین(HALVING) در تاریخ ۶ آگوست ۲۰۱۹

نصف شدن پاداش استخراج لایت‌کوین(Litecoin Halving)، یکی از مهم‌ترین عوامل شکل‌گیری شرایط صعودی در سال ۲۰۱۹ محسوب می‌گردد. پاداش استخراج هر بلاک در ۶ آگوست از ۲۵ به ۱۲٫۵ LTC کاهش می‌یابد. این موضوع موجب ایجاد هیجان در بازار گردید و در نتیجه قیمت لایت‌کوین در سال جاری ۲۸۳ درصد افزایش یافت.

در حالی که سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند فرآیند نصف شدن پاداش هر بلاک در ماه آگوست اتفاق بیفتد، لایت‌کوین در سال جاری عملکرد شگفت‌انگیزی را نمایش داده است

اگرچه قیمت لایت‌کوین از ابتدای سال جاری تا کنون افزایش ۳ برابری را تجربه کرده است، کارشناسان معتقدند که فضای افزایش بیشتر قیمت وجود دارد. این رمزارز می‌تواند پیش از Halving و ترس سرمایه‌گذاران از شکست(FOMO)، قیمت ۲۲۰ دلاری را تجربه کند. هنگامی که سرمایه‌گذاران به دلیل ترس از دست دادن سرمایه، رمزارزهای خود را به فروش می‌رسانند، احتمالا در رمزارزهای دیگری سرمایه‌گذاری کرده و این موضوع موجب افزایش قیمت دیگر رمزارزها و صعود کوچک در بازار خواهد شد.

تغییر الگوریتم اتریوم به اثبات سهام(PROOF-OF-STAKE) در سال ۲۰۱۹

تغییر الگوریتم اثبات کار(Proof-of-Work) یا به اختصار POW، اتریوم(Ethereum) به الگوریتم اثبات سهام(Proof-of-Stake) یا به اختصار POS، عامل دیگری است که می‌تواند موجب شکل‌گیری روند صعودی کوچک شود. پیش از به‌کارگیری الگوریتم POS ماینر‌ها برای تبدیل شدن به تاییدکننده(Validator) در سیستم غیرمتمرکز جدید باید حجم زیادی اتریوم جمع‌آوری کنند. باید توجه داشت، پاداش Validatorها به سهام(Stake) آن‌ها بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر Validator یک درصد از رمزارزهای کل Validatorها را در اختیار داشته باشد، یک درصد از پاداش را دریافت خواهند کرد.

زمان تخمینی تغییر الگوریتم اتریوم به POS

از آنجایی که هر Validator برای مشارکت، باید مالکیت ۱,۵۰۰ ETH را در اختیار داشته باشد(تقریبا ۳۷۳,۵۰۰ دلار)، اهمیت این رویداد مشخص می‌گردد و می‌تواند با آغاز یک رقابت قیمت اتریوم را به سطوح بالایی افزایش دهد. در این صورت جریان پول هوشمند که پیش‌تر وارد این رمزارز شده بود، به سوی دیگر رمزارزها سرازیر خواهد شد.

پروتکل Interledger ریپل(زمان تخمینی راه‌اندازی در سال ۲۰۲۰)

ریپل قصد دارد با ایجاد یک سیستم پرداخت فرامرزی رمزارزهای گسترده‌ای را در پروتکل Interledger(ILP) پذیرش کند.  ILPیک برنامه‌ی غیر متمرکز است که به کاربران امکان خرید ارزهای فیات و رمزارزها و انتقال آن‌ها به هر سیستم پرداخت و یا بلاکچینی را می‌دهد.

چگونگی عملکرد ILP

تخمین زده می‌شود که این سیستم در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شود. مردم به کمک این سیستم خواهند توانست بدون نیاز به صرافی متمرکز و با ارزهای فیات، رمزارز خریداری کنند. بعلاوه، مردم می‌توانند بدون نیاز به سرویس‌دهنده‌ی واسط به معاملات رمزارزها بپردازند.

پیاده‌سازی ILP موجب افزایش احساسات مثبت در حوزه‌ی رمزارزی می‌گردد. زیرا این برنامه خرید و انتقال رمزارزها را به طور با اهمیتی ساده‌تر می‌سازد. بعلاوه می‌تواند زمینه‌ی پذیرش گسترده‌تر رمزارزها را فراهم آورد. در نتیجه ارزهای دیجیتالی تنها به منظور خرید و نگه‌داری استفاده نخواهند شد، بلکه استفاده از رمزارزها در فعالیت‌های روزانه همانند تراکنش‌های فرامرزی و پرداخت هزینه‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

نتیجه‌گیری

شکل‌گیری روند صعودی برای یک رمزارز می‌تواند برای تمامی رمزارزهای بازار مفید ارزیابی شود. این اتفاق نه‌تنها موجب جذب سرمایه‌گذاران جدید می‌شود، بلکه با گردش سرمایه در میان رمزارزهای بازار، ارزش دیگر رمزارزها افزایش می‌یابد. توسعه‌های خاصی موجب پذیرش گسترده‌تر رمزارها در میان مردم می‌شود. خرید رمزارزها توسط تعداد بیشتری از افراد، موجب افزایش قیمت آن‌ها خواهد شد.

آیا تنها رویداد‌های خاص موجب شکل‌گیری شرایط صعودی در بازار می‌شوند؟ چه عوامل دیگری بر قیمت رمزارزها در بازار تاثیر می‌گذارد؟ نظر خود را به صورت کامنت با  ما درمیان بگذارید.

 

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد