«شرکت‌های خلاق» از خدمات صادراتی بهره‌مند می‌شوند

به گزارش فناوری فرهنگی،معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای شرکت‌های خلاق نیز مانند شرکت‌های دانش بنیان، خدمات صادراتی متنوعی ایجاد کرده است. این شرکت‌ها می‌توانند محصولات خود را با استفاده از این امکانات به بازارهای جدید صادر کنند.

در این راستا با توجه به اینکه تسهیل فرآیند صادرات کالا و خدمات و همچنین آموزش و مشاوره شرکت‌ها در حوزه صادرات از جمله نیازهای اساسی شرکت‌های خلاق است، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سعی دارد تا با شناسایی و ارزیابی شرکت‌های فعال در این حوزه، خدماتی با کیفیت و اثربخش برای توسعه توان صادراتی شرکت‌ها ارائه شود.

شرکت‌های خلاق می‌توانند برای تسهیل در امر صادرات، خدمات متنوعی از این معاونت و نهادهای همکار دریافت کنند. از جمله این خدمات می‌توان به «اعزام و پذیرش هیأت‌های تجاری»، «حضور در پاویون ملی در نمایشگاه‌های خارج از کشور»، «حضور مستقل در نمایشگاه‌های خارجی»، «ارائه کمک هزینه تحقیقات بازار بین المللی»، «پرداخت کمک هزینه‌های تهیه اقلام تبلیغاتی بین المللی» و «عضویت در وبسایت های B2B » اشاره کرد.

 

 

شرکت‌های خلاق همچنین مورد ارزیابی صادراتی قرار می‌گیرند. در ارزیابی آمادگی صادرات  به طور کلی شاخص‌هایی مانند «دارا بودن بازار داخلی»، «داشتن برنامه و اهداف جامع صادراتی مدون»، «وجود زیرساخت‌های کافی به منظور صادرات مانند وبسایت‌های دو زبانه» یررسی می‌شود.

همچنین دارا بودن گواهینامه‌ها و استانداردهای بین المللی، بسته بندی مناسب کالا، وجود تحقیقات بازار بین المللی و … مورد توجه قرار خواهند گرفت. علاقه مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیش‌تر به آدرس وب سایت‌های اینترنتی «ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز»، «برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق» و «کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری» مراجعه کنند.

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد