شهادت مدیران گوگل، فیس بوک و آمازون در مقابل نمایندگان کنگره

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از رویترز، مدیران ارشد اجرایی آمازون، اپل، آلفابت و فیس بوک روز ۲۷ جولای (۶ مردادماه) در مقابل پنلی از نمایندگان آمریکایی شهادت می دهند.

جف بزوس، مارک زاکربرگر، ساندار پیچای و تیم کوک در مقابل کمیته قضایی آنتی تراست حاضر می شوند. این امر بخشی از فرایند تحقیقات درباره شرکت های مذکور است. مدیران ارشد اجرایی این شرکت ها می توانند به طور مجازی نیز در این جلسه شرکت کنند.

جرولد نادلر مدیر کمیته قضایی مجلس آمریکا و دیوید سیسیلین مدیر کمیته زیر مجموعه ای آنتی تراست (ضدانحصار) کنگره در بیانیه ای در این باره می گویند: همانطور که از ابتدا گفتیم، شهادت این مدیران برای تکمیل تحقیقات ضروری است.

در اوایل ماه جاری اعلام شد ۴ شرکت فناوری قرار است در برابر قانونگذاران کنگره آمریکا شهادت دهند.

این در حالی است که وزارت دادگستری آمریکا مشغول تحقیق از این شرکت ها است. علاوه بر آن، فیس بوک و آمازون با تحقیقات کمیسیون فدرال تجارت نیز روبرو هستند و دادستان های کل ایالت های آمریکا تحقیقاتی درباره فیس بوک و گوگل انجام می دهند.

گوگل و فیس بوک درآمد زیادی از تبلیغات دیجیتال در سراسر جهان دارند. این شرکت ها به وسیله ابزارهای خود اطلاعات کاربران را جمع آوری می کنند و برای تبلیغات هدفمند می فروشند.

اپل و آمازون نیز به دلیل زیرپا گذاشتن قوانین آنتی تراست و تسلط بر بازار تحت تحقیق هستند.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد