طراحی بازی رایانه‌ای را به رسمیت بشناسید

به گزارش فناوری فرهنگی، محمدرضا حسن‌زاده – تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای –تصریح کرد: علی‌رغم اینکه بازی‌های رایانه‌ای در کشورهای دیگر به‌عنوان حرفه‌ای پول‌ساز تلقی می‌شود اما در کشور ما رغبت زیادی به آن وجود ندارد.

وی افزود: پنج سال است که در حوزه بازی‌سازی فعالیت می‌کنم، پیش‌ازاین در تیم ربوکاپ دانشگاه آزاد اسلامی قزوین مشغول به فعالیت بودم که به خاطر علاقه به این حرفه و همچنین خالی بودن صنعت بازی رایانه‌ای در کشور به این حوزه ورود پیدا کردم و خدا را شکر تجربه‌های خوبی به دست آوردم.

این تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو تیم بازی‌سازی رایانه‌ای به‌صورت جدی در قزوین فعالیت دارند، تیم بازی‌سازی اردیبهشت که در آن مشغول هستم تاکنون چهار بازی رایانه‌ای طراحی و تولید کرده است، همچنین تیم کاسپین سه بازی منتشر کرده است که ساخت و طراحی بازی سوم آن‌ها را به‌صورت مشترک انجام دادیم.

وی یادآور شد: بازی‌های تولیدشده توسط ما با اقبال خوبی روبه‌رو شده است و می‌توانم بگویم درمجموع توانستیم برای هرکدام بیش از یک میلیون دانلود به دست آوریم با توجه به این‌که بازی‌ها به‌تازگی طراحی و منتشرشده است، نشان از موفقیت ما دارد.

حسن‌زاده بیان کرد: آخرین بازی تولیدشده توسط تیم یک بازی در سبک کلمات است که بیش از ۵۵۰ مرحله برای آن در نظر گرفته‌شده و به‌صورت رایگان ارائه می‌شود، درحالی‌که یک ماه از انتشار این بازی می‌گذرد توانسته ۱۰۰ هزار کاربر فعال جذب کند.

وی یادآور شد: در حال تلاش هستیم که این بازی را در ترکیه نیز منتشر کنیم، در حال حاضر سه هزار کاربر فعال خارج از کشور نیز داریم که به‌واسطه آن‌ها درآمدهای دلاری برای ما ایجادشده است، با استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور می‌توان از بازی‌های رایانه‌ای ارزآوری ایجاد کرد.

این تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای خاطرنشان کرد: اگر نگاه فرهنگی داشته باشیم متوجه می‌شویم که بازی‌های رایانه‌ای نقش مهمی در فرهنگ‌سازی دارند، درواقع مقوله بازی و سرگرمی جدا از اینکه بازی است و تأثیر مستقیمی بر فرد دارد و می‌تواند به‌صورت نرم فرهنگ‌سازی انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشور ما ظرفیت خوبی در این حوزه دارد که متأسفانه آن را به کار نگرفته است و باید به‌صورت جدی بر روی آن تمرکز کند، باید بازی‌سازی مدرن بیشتر موردتوجه قرار بگیرد، در حال حاضر بیش از ۴۰۰ هزار دلار در سال به‌واسطه بازی‌های رایانه‌ای از کشور خارج می‌شود درحالی‌که در صورت ایجاد زیرساخت ما می‌توانیم این پول را به داخل کشور تزریق کنیم.

حسن‌زاده یادآور شد: خواسته ما از مسئولان این است که این کار را به‌عنوان شغل به رسمیت بشناسند، گاهی ما برنامه‌ای طراحی می‌کنیم اما زیرساخت‌ها فراهم نیست درواقع وقت تلف کردیم، به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌ها بسیاری از تیم‌ها ازهم‌گسیخته شدند.

وی بیان کرد: موانع و سختی در این راه بسیار زیاد است، تیم‌ها به‌سختی کنار هم جمع شدند و به‌دوراز مشکلات در حال فعالیت هستند اما عدم‌حمایت از تیم‌ها و نبود زیرساخت‌ها مشکلات ما را دوچندان می‌کند و به همین دلیل نیز بسیاری از دوستان این شغل را ترک کردند.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد