طرح ملی ” کودک و اینترنت ” در استان سمنان برگزار می‌شود

به گزارش فناوری فرهنگی،  سرهنگ حسین صادقی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروزه شاهد آسیب‌های اجتماعی زیادی در فضای مجازی و سایبری مشاهده می‌شود که جامعه هدف آنان کودکان و نوجوانان است.

وی با تأکید بر لزوم توجه ویژه والدین به فرزندان خود هنگام استفاده از اینترنت خاطرنشان کرد: طرح ملی ” کودک و اینترنت ” در استان سمنان برگزار می‌شود و تاکنون بالغ‌بر یک هزار و 800 دانش‌آموز در راستای اجرای این طرح سامان‌دهی شدند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان با بیان اینکه رشد علم و فناوری و توسعه کاربرد آن‌ها در جامعه میزان نفوذ آسیب‌های اجتماعی را دوچندان می‌کند اعلام کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و فرهنگی برای آگاهی بخشی امنیتی و فرهنگ استفاده درست از اینترنت ازجمله اقدامات مهمی است که در راستای اجرای این طرح انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه بیشترین تهدیدهای فضای مجازی قشر نوجوانان را مورد هدف قرار داده است افزود: آگاهی بخشی به والدین و ارائه خدمات آموزشی به نوجوانان از مهم‌ترین وظایف پلیس فتا در این عرصه است.

صادقی با تأکید بر لزوم توسعه و تقویت آموزش‌های سایبری در حوزه کودک و نوجوان یادآور شد: بازی‌های رایانه‌ای آنلاین و استفاده درست از تلفن همراه دو چالش اصلی پلیس فتا در این راستا است که نیازمند اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی درست است.

وی ابراز داشت: خریدهای اینترنتی و ارتقای سواد سایبری والدین از دیگر مسائلی است که باید در این طرح رسیدگی شود.

رئیس پلیس فتا استان سمنان بیان کرد: در بسیاری از موارد عدم توجه و آگاهی والدین سبب شد تا فرزندان آنان درگیر جرائم سایبری شوند و این امر باید با مشارکت و تعامل ویژه والدین با پلیس فتا برطرف شود.

منبع: تسنیم

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد