فریب ابزار شفافیت تبلیغات فیس بوک ساده است

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از انگجت، در حالی که فیس بوک مدعی است از مدت‌ها قبل قوانینی را برای شفاف سازی هویت سفارش دهندگان و منتشرکنندگان تبلیغات سیاسی در این شبکه اجتماعی در نظر گرفته، تحقیقات محققان نشان می‌دهد فریب فیس بوک در این زمینه و تداوم پنهان کاری ممکن است.

فیس بوک این سیاست‌ها را به دنبال دخالت ادعا شده روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ اعمال کرد. اما آنها در زمینه ایجاد شفافیت در شبکه اجتماعی مذکور چندان مؤثر نبوده‌اند.

بررسی که در این زمینه در دانشگاه نیویورک انجام شده، ثابت می‌کند بیش از ۳۵۷ هزار آگهی تبلیغاتی سیاسی در فیس بوک بدون مشخص بودن سفارش دهنده آنها منتشر شده‌اند. بر همین اساس، بیش از ۶۸ هزار صفحه در فیس بوک تبلیغاتی را به ارزش ۳۷ میلیون دلار خریداری کرده و به نمایش گذاشته‌اند، اما هویت سفارش دهندگان آنها را افشا نکرده و در این زمینه مخفی کاری کرده‌اند.

محققان این طرح گفته‌اند سیستم رسیدگی به میزان شفافیت آگهی‌های سیاسی در فیس بوک از حفره‌ها و آسیب پذیری‌های متعددی برخوردار است و فیس بوک هنوز برای حل این مشکل فکری نکرده است.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد