: فعالیت شرکت‌های خلاق حوزه بازی و یادگیری، بذرافشانی در حوزه تربیت و آموزش است که فرهنگ آموزش بازی‌محور را در جامعه بسط خواهد داد.

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از روابط عمومی ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصظفی محمدنجار، مشاور مقام معظم رهبری در سومین روز جشنواره بازی و اسباب بازی از نمایشگاه ترویجی دیدن کرد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت جایگاه کودکان بر آینده کشور ابراز کرد : «پرداختن به بحث چگونگی آموزش، موضوع مهمی است. آینده هر کشور در دست کودکان آن است و ما این بار مدیریتی را بر دوش آنان خواهیم گذاشت. ایجاد تغییر نگرشی در شیوه ی آموزش برای بهبود فرایند یادگیری و ماندگاری و تاثیر­گذاری آن لازم است.»

محمدنجار تامید کرد، با تاکید بر حضور شرکت‌های خلاق در نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب‌بازی افزود:« برگزاری این نمایشگاه، بذر افشانی در حوزه تربیت وآموزش است که مطمئن هستم محصول خوبی از آن برداشت خواهیم کرد. هدف این است که فرزندانی موثر و مفید به آیندگان کشور تحویل دهیم و باید این فرهنگ آموزش­بازی محور را ادامه و گسترش دهیم.»

وی با اشاره به تاثیرگذاری این نمایشگاه در نظام آموزشی کشور گفت: «ارائه فعالیت‌های شرکت‌های خلاق در این نمایشگاه، می‌تواند در حوزه آموزش تحولات بسیاری ایجاد کند. آثار این چنین فعالیت هایی در بلند مدت قابل لمس خواهد بود و پیامد های آن در زمان کوتاه مشهود نیست، اما یقینا ارزشمند و موثر خواهد بود. شرکت‌های خلاق از زنجیری به هم پیوسته شامل تولید فکر، ابداع بازی و اسباب­بازی و سپس تجاری­سازی آن فعالیت می‌کند که در نهایت به رشد اقتصادی کشور نیز منجر خواهد شد.»

مصطفی محمدنجار در نهایت تاکید کرد: «مسئولین و دست اندرکاران فرهنگی باید به این حوزه توجه ویژه ای نشان دهند و تولید کنندگان، شرکت‌های خلاق، صاحبان فکر و دغدغه مندان عرصه آموزش بازی محور را مورد حمایت قرار دهند تا در زمان کمتری شاهد نتیجه مثبت و اثر بخشی آن باشم. برگزاری این نمایشگاه ها قدمی رو به جلو برای پیشرفت حوزه آموزش و تربیت کودکان کشورمان خواهد بود.»

 

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد