فیلم و انیمیشن علاقه بچه ها به قهرمان ها روز به روز بیشتر می شود!

به گزارش فناوری فرهنگی، یکی از روندهایی که از گذشته تا کنون وجود داشته و جالبتر اینکه هنوز هم در حال رشد است، موضوع ابرقهرمان ها یا سوپرهیرو ها هست.

علی‌رغم انتقاداتی که به فیلم های «ابرقهرمانی»، در خصوص آموزش طرز فکر خلاف واقع به کودکان مطرح می شود، کماکان، فرمول سوپرهیرو، یعنی برنده شدن آدم های خوب و دستگیر شدن یا متنبه شدن آدم های بد، برای کودکان جواب می دهد.

مدافعان این تم داستانی عنوان می کنند که گاهی اوقات تفکر خلاف واقع، می تواند به احساسات منفی مثل ترس، پشیمانی، یا گناه منجر شود. اما در حوزه سوپرهیرو، این موضوع اغلب تفکرات مثبت همچون رهایی و غرور را به دنبال دارد. آن‌ها عنوان می کنند که تفکر خلاف واقع برای بچه ها ضروری است، زیرا به آن‌ها این آگاهی و بصیرت را می دهد که برای حل یک مسأله، تصمیمات هوشمندانه‌ای بگیرند. ممکن است این مسأله به معنای اجتناب از موقعیت های خطرناک (مخفی‌گاه تبهکاران!)، حل مساله (فرار کردن از تله‌های شیطانی!)، یا به کارگرفتن عمدی رفتارهای مثبت (پوشیدن لباس ضد گلوله!) باشد.

افزایش علاقه عمومی به ابر قهرمانان سبب ایجاد یک روند عظیم در تولید محتوای و محصول چه در حوزه مجله و چه در حوزه فیلم های سینمایی و سریال شده است، منشا اصلی تولید این شخصیت ها را بایستی در مجلات کمیک جستجو کرد. فیلم زیر به مقایسه بخشی از این شخصیت ها از کتاب های کمیک تا شخصیت های سینمایی آنها میپردازد.

 

.
.

در ایران، ۵ کاراکتر پرطرفدار پسربچه ها به ترتیب باب اسفنجی، مرد عنکبوتی، فوتبالیست ها، لاک پشت های نینجا و پاندای کونگ فو کار می باشد که حضور قهرمان ها در میان آنها مشهود است. و متأسفانه همه آنها خارجی هستند. در حالی که ایرانیان در اسطوره هایشان قهرمانان متعددی دارند: رستم، سورنا، آرش، آناهیتا، فریدون، کاوه آهنگر، هما، سیمرغ و … . مثل اینکه این لیست، انتها ندارد.

در سال ۲۰۱۶ فیلم های دارای شخصیت ابر قهرمانی به یک رکورد دومیلیارد و صد شصت و هشت میلیون دلاری دست پیدا کردند که حاصل حضور انبوه این نوع از فیلم ها در این سال بوده است. فیلم هایی مثل دد پول (Deadpool)، بتمن در برابر سوپرمن : سقوط عدالت (Batman VS Superman: Dawn of Justice)، کاپیتان آمریکا : جنگ داخلی (Captain America: Civil War)، مردان ایکس (X-Men)، آخر الزمان (Apocalypse)، لاکپشت های نینجا (Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows)، بتمن :کشتن جوک (Batman: The Killing Joke)، جوخه خودکشی (Suicide Squad) و دکتر عجیب (Doctor Strange) بودند.

درآمد فروش فیلم های ابر قهرمانی

 

شاید جالب باشد که بدانید در همین سال سومین فیلم پر فروش متعلق به کاپیتان آمریکا میباشد.

 

درآمد فیلمهای سینمایی در آمریکای شمالی و کاناد در سال ۲۰۱۶

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد