لزوم استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان در دوران پساکرونا

به گزارش فناوری فرهنگی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس گفت: نقش و توان شرکت‌های دانش بنیان در مقابله با بیماری کرونا تا حدودی نمایان شده و امید داریم در دوران پسا کرونا و تحقق جهش تولید نیز شاهد حضور فعال این شرکت‌ها در بخش اقتصاد باشیم.

امید ماهرانی دوشنبه ۱۹ خرداد در جلسه کمیسیون کمیسیون کارآفرینی و کسب و کارهای نوین و دانش بنیان این اتاق که به صورت برخط (آنلاین) برگزار شد، بیان کرد: یکی از مهمترین تاثیر بیماری کرونا بر اقتصاد مردم بود که اقتصاد ایران به دلیل وابستگی به نفت و تحریم‌های بین‌المللی آسیب‌های بیشتری را تجربه خواهد کرد.

او با بیان اینکه در دوران مقابله با کرونا هرگونه حمایت از کسب ‌و کارها و مردم باید با سیاست گذاری کنترل شیوع این بیماری دنبال شود، افزود: بخش دولتی حمایت‌ها و بخش خصوصی راهکارهای عملیاتی برای عبور با کمترین آسیب از دوران کرونا را اعلام کردند که امید است این برنامه‌ها مورد بهره برداری کاربردی و صحیح قرار گیرد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: مدیران بنگاه‌ها و کسب و کارها باید نسبت به استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان دیدگاه متفاوت و مثبتی در دوران پساکرونا داشته باشند.

ماهرانی خاطرنشان کرد: برنامه دولت در سال جهش تولید و محوریت قرار دادن شرکت‌های دانش بنیان و خدمات فنی مهندسی در بحث صادرات است که مشوق‌های خوبی هم قرار داده و ما دراتاق بازرگانی فارس نیز برنامه‌های آموزشی در این زمینه برنامه ریزی کرده‌ایم.

او تاکید کرد: عملکرد شرکت‌های دانش بنیان در سال جهش تولید باید موجب افزایش صادرات استان شود، لذا شرکت‌های استان باید در این زمینه برنامه ریزی منسجم و اهتمام ویژه داشته باشند.

ماهرانی همچنین با تقدیر از عملکرد شرکت‌های دانش بنیان استان در دوران مقابله با بیماری کرونا، بیان کرد: از دیگر محورهای فعالیت امسال ما اجرایی کردن ارتباط بین صنعت و محصولات و دانش شرکت‌های دانش بنیان استان است.

او افزود: رتبه شاخص فناوری شرکت‌های دانش بنیان ایران در سال 3013 در رتبه 113 و در حال حاضر با 48 پله صعود در رتبه 65 قرار دارد که این آمار افتخار آفرین نشان دهنده فعالیت‌های علمی مثبت و کارهای خوب و ارزشمند در حوزه دانش بنیان در کشور است.

ماهرانی همچنین موضوع ثبت نام در ششمین دوره خدمات بیمه تکمیلی درمان ویژه شرکت‌های دانش بنیان و فنآور با همکاری پارک فنآوری پردیس و بیمه دانا را مطرح و بیان کرد: شرکت‌های دانش بیان استان برای استفاده از خدمات بیمه تکمیلی و کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.daneshbonyan.isti.ir مراجعه کنند.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد