لزوم جلوگیری از سرخوردگی سرمایه‌گذاران گردشگری با همکاری بانک‌ها

به گزارش فناوری فرهنگی، معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اشاره به پرداخت ۶۹ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به طرح‌های گردشگری استان طی دو سال گذشته، همکاری بیشتر بانک‌ها در شرایط خاص اقتصادی و رکود فراگیر گردشگری را خواستار شد.

«محمد میرشمسی» با بیان این که ظرفیت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۷و ۱۳۹۸ می‎تواند در راستای اشتغال‌زایی بخش گردشگری رشد زیرساخت‌ها و حمایت از سرمایه‌گذاران عامل رونق و تحرک باشد، اظهار کرد: این تسهیلات با توجه به هدف‌گذاری و سیاست‌های وزارت میراث فرهنگی پس از تایید استان، تصویب می‌شود.

وی افزود: پس از تصویب نیز سرمایه‌گذاران و فعالان گردشگری به بانک‌های عامل دارای تفاهم‌نامه با صندوق توسعه ملی مانند بانک سپه، آینده، ملی و توسعه تعاون به منظور پیگیری معرفی می‌شوند.

میرشمسی با بیان این که تاکنون از زمان ابلاغ تسهیلات و با همکاری، همراهی بانک‌ها و پیگیری سرمایه گذاران طرح‌های مورد نظر در این صنعت، مبلغ ۶۹ میلیارد ریال از سوی بانک‌های گردشگری، آینده و ملی به طرح‌های در حال سرمایه‌گذاری پرداخت شده و تعداد چهار طرح نیز در انتظار پرداخت تسهیلات به مبلغ ۳۵۰ میلیارد ریال از طریق بانک‌های توسعه تعاون و کشاورزی استان است.

به گفته میرشمسی، منابع تخصیص یافته به صورت باالمناصفه(به تساوی تقسیم کردن) بین صندوق توسعه و بانک‌های عامل با نرخ ۱۶ درصد در مناطق برخوردار و ۱۴ درصد در مناطق کمتر برخوردار توزیع می‎شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد، معاون اداره کل میراث فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: در این شرایط خاص اقتصادی، رکود فراگیر گردشگری و برای جلوگیری از سر خوردگی سرمایه‌گذاران و با نگاه به رشد، توسعه زیرساخت‌ها و تحرک در بخش گردشگری نیازمند همکاری و مساعدت بیشتر از سوی بانک‎هاست.

منبع:ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد