لزوم حضور بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان در تولیدات داخلی

به گزارش فناوری فرهنگی، محمدجواد جهرمی در مراسم بازدید از شرکت دانش‌بنیان در مشهد گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان باید در حوزه مخابراتی در کشورهای همسایه و نمایشگاهها مربوطه شرکت کنند که شرکت در این نمایشگاه می‌توانند در گسترش بازارهای خود تاثیر بسیاری داشته باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حال حاضر در بخشی از استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان با مشکل تامین انرزی در بخش های مخابراتی مواجه هستیم، افزود: می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و تولیدات این شرکت ها در حوزه های انرژی خورشیدی فعالیت بسیار موثری را انجام داد.

وی در ادامه متذکر شد: بخش خصوصی به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش‌هایی از جمله تولیدات داخلی بخصوص تولید باطری باید تعامل و همکاری داشته باشند.

جهرمی با بیان اینکه در بخش مهمی از بازار ایرانسل که سهامدار بخش عمده آن وزارت دفاع است، خاطرنشان کرد: باید با پذیرش شرایط و رقابت های بازار به حضور در این بخش نیز شرکت های دانش بنیان ادامه دهند.

مدیرعامل گروه صنعتی نیان الکترونیک گفت: با توسعه و راه اندازی واحد چناران ظرفیت تولید سالانه به ۱۰ هزار مبدل انرژی افزایش می یابدکه امیدواریم نیازهای سالانه داخلی در این حوزه داخلی برطرف شود.

محمدعلی چمنیان با بیان اینکه تولیدات این کارخانه کارخانه به ۵ کشور دنیا صادرات می‌شود، افزود: ما یک شرکت دانش بنیان هستیم و تولیدات ما قابل رقابت با سایر نمونه های مشابه در سراسر دنیا است که امیدواریم با کمک مدیران و مسئولان دولتی مشکلات اقتصادی ما حل شود.

وی با بیان اینکه تحریم ها و فشارهای اقتصادی یکی از مهمترین مشکلات شرکت های دانش بنیان است، بیان کرد: ۸۰ درصد تولیدات شرکت نیان الکترونیک مربوط به سیستم های تغذیه مخابراتی است.

منبع:فارس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد