مدیر عامل سابق زیرساخت مجری USO شد

وزیر ارتباطات گفت: دولت برای رسیدن به عدالت اجتماعی و رفع شکاف دیجیتالی دسترسی به خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات و توسعه خدمات الکترونیک را برای روستاها و نواحی دور افتاده و محروم در اولویت خود قرار داد.

محمود واعظی در جلسه شورای فنی وزارت ارتباطات با معرفی محمود خسروی به عنوان مجری طرح خدمات زیربنایی ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق محروم (USO) اظهار کرد: دولت برای رسیدن به عدالت اجتماعی و رفع شکاف دیجیتالی دسترسی به خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات و توسعه خدمات الکترونیک را برای روستاها و نواحی دور افتاده و محروم در اولویت خود قرار داد.وی با اشاره به برخی دستاوردهای این حوزه دولت گفت: هر چند در این مورد قدم‌های بزرگی برداشته شده است اما باید برنامه‌ریزی لازم انجام تا خدمات متعدد و بیشتری به مناطق محروم ارایه شود.

وزیر ارتباطات تامین عدالت در همه حوزه‌ها و از جمله حوزه ارتباطی را به عنوان وظیفه دولت مطرح کرد و گفت: عدالت در دسترسی به اطلاعات و خدمات برای همه بخش‌های کشور و از جمله روستاییان ضروری است و باید شرایط و بستری فراهم شود تا مردم مناطق روستایی و محروم هم بتوانند با هزینه‌ای کم از خدمات شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک بهره ببرند.

او افزود: در این زمینه می‌توان از توانمندی بالای مردم مناطق روستایی و محروم برای بهره‌گیری از فرصت‌های بیشمار خدمات الکترونیکی استفاده کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه شبکه ملی اطلاعات را بستر اصلی طیفی از دسترسی‌ها دانست و گفت: با شبکه ملی اطلاعات تنوعی از انواع خدمات و اطلاعات در زمینه دولت الکترونیک، کسب‌و‌کار الکترونیکی، آموزش الکترونیکی، انواع خدمات محتوایی سالم و فاخر، فرصت‌های کسب‌و‌کار فراهم می‌شود.

واعظی دسترسی به همه این خدمات را برای مردم لازم دانست و افزود: تامین این امکانات و دسترسی روستائیان و ساکنان مناطق محروم و کمتر توسعه یافته به آن ضمن شکوفایی توانمندی‌های این قشر جامعه، زمینه‌ساز پیشرفت و رشد هدفمند این مناطق خواهد شد.

منبع: آی نیوز

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد