مربی ترویجی بازی و اسباب بازی تربیت می‌شود

به گزارش فناوری فرهنگی، نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب‌بازی با همکاری مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان یکی از بخش‌های اصلی جشنواره ملی اسباب بازی برگزار می‌شود. بر اساس اعلام ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز، این نمایشگاه در پنجمین دوره، با ساختاری متفاوت از گذشته برگزار می‌شود.

نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب بازی برای ارائه عملی و عینی خدمات بازی محور طراحی شده است تا مخاطبان عمومی شامل کودکان، نوجوانان و والدین ومخاطبان تخصصی مانند مربیان، معلمان، مدیران مراکز آموزشی و سازمان‌ها با کارکردها و ظرفیت‌های بازی در عرصه‌های آموزشی، درمانی، فرهنگی و اجتماعی بیش‌تر آشنا شوند.

ارائه تجربه‌ای رضایت‌آفرین برای مخاطبان در قالب بازی و بهره‌مندی از اسباب بازی، هدف اصلی نمایشگاه امسال است.

در این دوره از جشنواره، بر کیفیت ارائه خدمات بازی محور و ایجاد نمونه‌های استاندارد موفق تاکید شده است. این مسئله نیاز به ارتقای خدمات بازی محور موجود دارد. برای تحقق این هدف، برای مجموعه‌های متقاضی حضور در این رویداد، فرآیند‌های مختلف آموزش مربی‌گری(منتورینگ) در نظر گرفته شده است.

ثبت‌نام از متقاضیان حضور در نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب‌بازی از تاریخ 20 مهرماه آغاز شده است. همچنین برای برنامه‌ریزی موثر برای فرآیند مربی‌گری، از تاریخ 4 تا 18 آبان‌ماه سال جاری، نشست‌های مصاحبه آشنایی با فعالیت‌های بازی‌محور برگزار شد.

مجموعه‌های منتخب پس از تکمیل ثبت نام، در فرآیند منتورشیپ (مربی‌گری) حضور پیدا خواهند کرد که از 20 آبان ماه شروع و تا 15 آذر ماه ادامه خواهد داشت.

این فرآیند با بهره‌مندی از روش‌هایی مانند ارئه محتواهای مکتوب و ویدئویی در بستر فضای مجازی، برگزاری کارگاه‌های کوتاه آموزشی وبرگزاری نشست‌های ایده پردازی، اجرا می شود.

نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب بازی همزمان با پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی از تاریخ 7 تا 13 دی ماه در سالن‌های نمایشگاهی مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان می توانند،برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به آدرس http://stdc.isti.ir/  مراجعه کنند.

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد