مرکز حمایت از استارتاپ‌ها در ایران ایجاد می‌شود

به گزارش فناوری فرهنگی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز با دولتی روبرو هستیم که معتاد به تحریم است، رفتاری که امنیت جهانی را تهدید می‌کند و برای مدیریت این تهدید باید منطقه‌ای قوی‌تر بسازیم که توافق چهارجانبه روز گذشته بخشی از نشانه‌های ایجاد منطقه قوی‌تر بود.

محمدجواد آذری جهرمی، در کنفرانس «نوآوری کاسپین» که برای نخستین بار و با موضوع تحولات دیجیتال برای توسعه پایدار برگزار می‌شود، موضوع اصلی این کنفرانس را اتصالات دیجیتال دانست که با حضور ایران و کمک همسایگان باعث ایجاد منطقه‌ای قوی‌تر و پایدارتر می‌شود.

آذری جهرمی با اشاره به اهمیت انقلاب صنعتی چهارم، تصریح کرد: نقش نوآوری در این انقلاب جدید صنعتی بسیار مهم است و استارتاپ‌ها افق جدیدی را در این مسیر پیش روی ما گشوده‌اند.

وی ویژگی اصلی این دوره جدید صنعتی را همکاری و پرهیز از یک جانبه گرایی عنوان کرد و افزود: دوره بازی با حاصل جمع صفر برای کشورها به پایان رسیده است و کارآفرینان با نوآوری در حال پرکردن شکاف دیجیتال هستند و ابزار اصلی این توسعه ICT است.

وزیر ارتباطات ادامه داد: این موضوع باعث ایجاد مدل قوی می‌شود که پتانسیل‌های منطقه‌ای زیادی را شکوفا می‌کند و اتصالات و ارتباطات دیجیتالی به وسیله نوآوری در دانش و صنعت باعث آینده بهتری برای همه می‌شود.

وی افزود: نوآوری در حوزه ICT مترادف اتصالات است و ICT باید ارائه‌دهنده سرویس در جهت ایجاد صلح برای همه باشد و نه ایجاد شکاف و کنترل بر دیگران، ICT برای مردم و کسب وکارها باعث ایجاد ارتباطات سازنده است و به ایجاد منطقه‌ای قوی‌تر و باثبات‌تر کمک می‌کند.

آذری جهرمی با بیان این‌که، متاسفانه یک کشور به تنهایی به اعمال تحریم‌های یکجانبه عادت کرده، گفت: این کشور باعث ایجاد تنش و برهم ریختن آرامش منطقه شده است، در حالی که ما درصدد ایجاد صلح و آرامش در منطقه هستیم و در همین راستا ایران آمادگی خود را برای ایجاد اقتصادی بزرگتر با همکاری کشورهای منطقه اعلام می‌کند.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: درنتیجه من دولتمردان و بخش خصوصی را دعوت به همکاری با یکدیگر می‌کنم تا اکوسیستم جدیدی را برای رشد استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در سطح منطقه‌ای به وجود آورند.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد