مسیر واقعی رشد صنعت اسباب‌بازی ایجاد شده است

به گزارش فناوری فرهنگی، در این نشست گزارش بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی از سوی مسؤولان هر بخش ارائه شد و نقاط ضعف و قوت آن مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

آیدین مهدی‌زاده مسئول کمیته طرح، برنامه‌ریزی و برگزاری رویدادهای فنی پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در ابتداری این نشست گفت: در زمینه‌ی اهمیت صنعت اسباب‌بازی سال‌هاست که گفت‌وگوهای زیادی صورت گرفته و تحولات آن مشهود است که امیدواریم با همراهی بیشتر سازمان‌ها و دست‌اندرکاران این حوزه هر روز شاهد رشد بهتر آن باشیم.

وی یکی از ویژگی‌های مهم جشنواره اسباب‌بازی را فعال شدن افراد دست‌اندرکار این صنعت و ایجاد مسیر واقعی برای رشد و توسعه دانست.

صنعت اسباب‌بازی تلاش می‌کند حال مخاطبان را خوب کند

غلام‌رضا دیزجی رئیس انجمن تولید کنندگان اسباب بازی در ایران در این نشست گفت: امروز بیش از هر زمانی جامعه نیاز به نشاط و شادابی دارد و اولین هدف صنعت اسباب‌بازی تلاش برای بهتر شدن و القای حال خوش به کودکان و حتی بزرگ‌سالان است.

وی افزود: برگزاری جشنواره ملی اسباب‌بازی ضمن جلب توجه بیشتر مسؤولان به این صنعت موجب توسعه و ترویج حرکت به سوی آینده‌ای روشن‌تر برای صنعت اسباب‌بازی می‌شود.

اهداف اصلی جشنواره محقق شد

محسن حموله مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون در ادامه در سخنانی گفت: پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در سال رونق تولید و با شعار «تمرین زندگی» در حالی برگزار شد که از رهگذر برگزاری جشنواره‌های قبل فرصت همکاری، همراهی و نقش‌آفرینی فعالان حوزه بازی و اسباب‌بازی در این دوره همانند دوره قبل و با مشارکت بیشتری فراهم شد.

وی همکاری انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی، ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شورای نظارت بر اسباب‌بازی در برگزاری هر چه مطلوب‌تر پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی مصداق بارز مشارکت جمعی بخش‌های دولتی و خصوصی است.

دبیر پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در ادامه یادآور شد: برگزاری نمایشگاه تخصصی دست‌آوردهای صنعت اسباب‌بازی به برقراری ارتباط میان پژوهش‌گران، طراحان، تولیدکنندگان، سرمایه‌گذاران، توزیع‌کنندگان و همه فعالان این حوزه منجر شد.

وی اظهار داشت: نتایج ارزیابی‌های نشان می‌دهد جشنواره در تحقق اهداف خود از جمله ساماندهی صنعت اسباب‌بازی و برقراری ارتباط میان طراحان، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان موفق عمل کرده است به گونه‌ای که در بیشتر بخش‌ها شاهد رضایت بالای ۸۰ درصدی از سوی مخاطبان بودیم.

حموله در پایان خاطرنشان کرد تداوم برگزاری این جشنواره می‌تواند به ساماندهی صنعت اسباب‌بازی و توسعه و ترویج کارکردهای بازی و اسباب‌بازی کمک کند.

امکان انجام بازی‌های رایانه‌ای روی تماشاخانه سیار کانون فراهم شد

محمدرضا کریمی صارمی مدیرکل امور سینمایی کانون نیز گزارشی از سفر تماشاخانه سیار کانون به استان سیستان و بلوچستان در روزهای برگزاری جشنواره ملی اسباب‌بازی ارائه کرد و گفت: در این سفر امکان انجام بازی‌های رایانه‌ای بر روی تماشاخانه سیار کانون فراهم شد تا کودکان مناطق محروم این استان بتوانند از آن استفاده کنند.

وی هم‌چنین خاطر نشان کرد در این سفر بیش از ۳ هزار اسباب‌بازی، ۱۶ هزار بسته‌ی فرهنگی و تغذیه سالم نیز در میان کودکان و نوجوانان مناطق مختلف استان سیستان و بلوچستان توزیع شد.

رشد سه‌ونیم برابری محصولات عرضه شده در بخش بازار

محمدحسین نخ‌چی مسؤول بخش بازار پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی نیز در مورد این بخش گزارشی ارائه کرد و گفت: در این دوره بیش از ۱۴۰۰ محصول از سوی تولید کنندگان عرضه شد که نسبت به دوره قبل سه‌و نیم برابر رشد داشته است.

بخش عروسک در صنعت اسباب‌بازی هنوز نوزاد است

نیلوفر جلیلوند مسؤول بخش شهر عروسک‌ها در پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی نیز در مورد این بخش گفت: نزدیک به ۶۰ طراح و تولیدکننده عروسک‌های بومی در بخش شهر عروسک‌ها حضور داشتند که بیش از ۷۰۰ نمونه عروسک را به مخاطبان عرضه کردند.

وی مهم‌ترین چالش این حوزه را مباحث آموزشی و کارگاهی عنوان کرد و بخش عروسک در صنعت اسباب‌بازی را به مثابه نوزادی دانست که برای رشد، نیازمند حمایت و آموزش است.

حامد رهنما مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون نیز در سخنان کوتاهی گفت: بر اساس ارزیابی‌هایی که صورت گرفت روزانه به‌طور میانگین ۱۲ تا ۱۵ هزار نفر از جشنواره بازدید کردند که نسبت به دوره‌های قبلی رشد بسیار قابل توجهی داشت که ما را بر آن می‌دارد که برای دوره‌های بعدی این رویداد تدابیر بهتری بیاندیشیم.

وی افزود: تلاش خواهیم کرد با برنامه‌ریزی‌های لازم در دوره‌های بعدی، بخش بین‌الملل را نیز اضافه کنیم تا از ظرفیت‌های این حوزه نیز بتوانیم بیشتر استفاده کنیم.

رهنما هم‌چنین یادآور شد کمتر رویدادی را در کشور شاهدیم که پس از برگزاری نشست‌های نقد و بررسی برگزار کند که جا دارد از دبیر و مسؤولان برگزاری به خاطر این مهم قدردانی کنیم.

در بخش پایانی این نشست کارشناسان و دست‌اندرکاران صنعت اسباب‌بازی به بیان پیشنهادها و نظرهای خود در زمینه‌ی برگزاری هرچه بهتر ششمین دوره پرداختند.

پخش نماهنگی از روند برگزاری جشنواره و ارائه گزارش نظرسنجی‌ها و ارزیابی‌های بخش‌های مختلف در قالب پاورپوینت از دیگر بخش‌های اولین نشست بررسی فرصت‌ها و چالش‌های پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی بود.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد