معرفی برخی از خدمات قابل ارائه به شرکتهای خلاق

 

 

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملّی نخبگان با توافق ستاد کل نیروهای مسلح، به منظور پشتیبانی از فعالیت‌­های تخصصی دانش‌آموختگان برترِدانشگاهی که به فعالیت‌های فنّاورانه اشتغال دارند، تسهیلات نظام وظیفۀ تخصصی را برای افراد فعال در شرکت‌های دانش بنیان و خلاق، شرکتهای مستقر در مراکز رشد و پارک های علم و فناوری و فناور در نظر گرفته است.

افراد مشمول شاغل در شرکتهای مذکور با موافقت ستاد کل نیروهای مسلح، در صورت دارا بودن شرایط مندرج در آئین نامه مربوطه، می توانند به جای اعزام به خدمت، در شرکت مورد نظر خدمت نمایند.

به موجب توافقات بعمل آمده و مطابق با دستورالعمل های موجود، شرکت های خلاق می توانند از ظرفیت سه پارک علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی، پارک علم و فناوری البرز و پارک علم و فناوری پیام به منظور استقرار و بهره مندی از خدمات آنها استفاده نمایند.

 

به موجب توافق به عمل آمده با صندوق توسعه همکاری های بین المللی فناورانه ایرانیان و بر اساس ضوابط و مقررات، شرکتهای خلاق می توانند از خدمات لیزینگ و صدور ضمانت نامه این صندوق استفاده نمایند.

در راستای حمایت از شرکت های خلاق و اعضای شبکه نوآوری تهران، خدمات بیمه تکمیلی با همکاری بیمه دانا به شرکت های خلاق ارائه می شود. پوشش جامع خدمات درمانی، ارائه تخفیف به شرکت ها، بدون محدودیت تعداد پرسنل، امکان بیمه والدین و ارائه سطوح مختلف از خدمات بیمه، از مزایای این طرح به شمار می روند.

دبیرخانه برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق به منظور ترویج و توسعه محصولات شرکت های خلاق از حضور این شرکتها در نمایشگاههای داخلی منتخب حمایت به عمل می آورد.

به منظور توانمندسازی افراد شاغل در شرکت های خلاق، دوره های آموزشی برگزار و خدمات مشاوره از جمله در موارد زیر ارائه میگردد:

عمومی: بازاریابی و تحقیقات بازار، امور حقوقی و مالکیت فکری، ایجاد گواهی زمانی محرمانه مالکیت فکری در سامانه «ثبت شد»، امور مالی، مالیاتی و بیمه، گمرک و صادرات، تأمین مالی و …

تخصصی: دوره های آموزشی و مشاوره متناسب با حوزه فعالیت خوشه ها

به موجب توافق بعمل آمده با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، شرکت های خلاق حاضر در پهنه ی روستا در حوزه های صنایع دستی، گردشگری، آموزش، فرهنگ و هنر، فناوری اطلاعات و ارتباطات و شرکت های خلاقی که کسب و کار آنان در بستر ارتباطات و فناوری اطلاعات موجب افزایش مزیت کسب و کارهای کوچک روستایی می شود، می توانند با مراجعه به سامانه کارا از مزایای طرح اشتغال پایدار روستایی بهره مند شوند.

 

شرکت های خلاق به منظور شناسایی و تأمین نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز خود می توانند از خدمات سامانه جاب ویژن با 30 درصد تخفیف بهره مند شوند.

به موجب توافق با برخی کارگزاران ارائه خدمات، شرکت های خلاق به منظور تهیه اقلام تبلیغاتی، از جمله (طراحی کاتالوگ، طراحی سایت، تیزر و مستند تبلیغاتی، موشن گرافیک، اینفوگرافیک، استودیو صدا و تصویر و … ) از تخفیفات مناسب بهره مند می شوند.

 

 

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد