معیار انتخاب انیمیشن‌‌های فجر چیست؟

به گزارش جهان، روانبخش صادقی رییس انجمن سینمایی فیلمسازان انیمیشن ایران «آسیفا» در گفتگو با مهر، با اشاره به اینکه انتخاب آثار انیمیشن متقاضی برای حضور در سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر بر عهده «آسیفا» است، گفت: با توجه به اینکه در این دوره از جشنواره قرار است تعدادی از آثار انیمیشن سینمای ایران با یکدیگر رقابت کنند و با توجه به اینکه جشنواره فیلم فجر ویترین سینمای ایران به شمار می رود، تصمیم داریم آثاری با کیفیت در بخش انیمیشن این دوره از جشنواره نمایش داده شود.
خلاق ۳
وی با اشاره به اینکه قرار نیست به هر قیمتی آثار انیمیشن به این دوره از جشنواره راه پیدا کند، توضیح داد: در تلاشیم با ورود بهترین آثار به جشنواره فیلم فجر، نگاه مخاطبان سینما به انیمیشن تغییر کند. همانطور که انیمیشن «شاهزاده روم» به کارگردانی هادی محمدیان با توجه به کیفیت مناسب خود توانست مردم را به سمت سینما جذب کند. در چنین شرایطی نباید با ورود آثار بی‌کیفیت به جشنواره، اعتماد به دست آمده از سوی مردم را از بین ببریم.

رییس «آسیفا» تاکید کرد: از میان آثار متقاضی، انیمیشن هایی به جشنواره راه پیدا می‌کنند که دارای کیفیت مناسبی باشند و کیفیت آثار برای ما مهم است نه کمیت آنها. این سخت‌گیری سبب می شود تا در دوره های بعدی جشنواره آثار قابل توجه و با کیفیت مناسب در رقابت حضور یابند.

صادقی در پایان گفت: تمام تلاش خود را می کنیم تا کیفیت استاندارد آثار این بخش حفظ شود تا در نهایت نمایش قابل توجهی در حوزه انیمیشن در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر داشته باشیم.

 

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد