نباید در حوزه فضای مجازی منفعلانه رفتار کنیم

به گزارش فناوری فرهنگی، حجت‌الاسلام‌ سید ابراهیم رئیسی ظهر سه شنبه در مراسم  رونمایی از طرح های مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی آستان قدس رضوی اظهار کرد: خوشحالیم با همکاری نیروهای جوان، متخصص، متعهد و مؤمن توانسته‌ایم بسیاری از امور اداری و درون سازمانی آستان قدس رضوی را مبتنی بر فناوری‌های نوین ساماندهی کنیم.

وی افزود: تلاش می کنیم با استفاده از تکنولوژی روز امکان تشرف راحت‌تر زائران به بارگاه منور رضوی را فراهم کنیم تا بتوانند زیارتی دلنشین داشته باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  بیان کرد: کار دانش بنیان را به هیچ عنوان تنها مختص به حوزه‌های اقتصادی نمی‌دانیم بلکه تمام امور حرم مطهر باید مبتنی بر علم و فناوری نوین باشد.

وی تاکید کرد: باید از بستر فن آوری اطلاعات برای ارتباط با تمام ارادت مندان امام رضا(ع) بیشتر و بهتر استفاده شود زیرا مقوله زیارت در زندگی زائر یک برش نیست، بلکه زیارت امری دائم  است که می‌تواند در سراسر زندگی زائر جاری باشد.

رئیسی بیان کرد: نباید در بستر اطلاعاتی و ارتباطی فضای مجازی منفعلانه رفتار کنیم تا دیگران برای ما برنامه ریزی کنند و بستر فراهم سازند. در حوزه فضای مجازی و جهان شبکه‌ای باید گام‌های مؤثرتری برداشته شود و مردم و نظام مقدس اسلامی باید سهم جدی از این فضا در جهان داشته باشند.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: پیام رسان‌های داخلی باید یک آغاز برای حرکتی عظیم در حوزه فضای مجازی و فناوری اطلاعات باشند. نباید به برخورداری از چند پیام رسان بسنده شود بلکه باید حوزه نفوذ خود را در بخش‌ها و جنبه‌های مختلف فضای مجازی توسعه دهیم که تحقق این امر نیازمند پیشگامی مدیران و مشارکت تمام بخش‌ها و لایه‌های یک سازمان است.

وی گفت: ارتباطات آستان قدس رضوی با مراکز فرهنگی، علمی و مذهبی جهان اسلام باید بیش از پیش توسعه یابد و تقویت شود که در این مسیر فضای مجازی بستر و ظرفیتی بسیار خوب است.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد