نوشت افزار ایرانی تعطیلی بردار نیست

به گزارش فناوری فرهنگی، بنا بر اعلام محمد یقینی، دبیر جشنواره ایران نوشت، علاوه بر ۱۰۰۰ فروشگاه نوشت افزار محلی و ۴ فروشگاه اینترنتی، ۲۰ فروشگاه تخصصی نیز در این جریان سهیم شدند؛ در این میان بیش از ۵۰,۰۰۰ خانواده از این رویداد استقبال کردند که نیمی به صورت حضوری و نیم دیگر به صورت مجازی بوده است.

وی ادامه داد: هر چند با اتمام شهریور، جشنواره ایران نوشت امسال به پایان رسید، اما سامانه اطلاع رسانی عرضه کنندگان و نقاط فروش نوشت افزار ایرانی (محلی و اینترنتی) که فهرست شده است، همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند و به تدریج اطلاعات آن تکمیل تر و نقاط عرضه بیشتری به آن اضافه خواهد شد و به روز رسانی می‌شود.

طبق گفته مدیرعامل مجمع ایران نوشت، در حوزه خودکار، ماژیک، مداد و پاک کن رشد بسیار خوبی به لحاظ کیفیت، کمیت و تنوع برند رخ داده است. همچنین در حوزه تولید دفتر، امسال از طرح‌های مرتبط با سردار حاج قاسم سلیمانی و مبارزه با کرونا و ارج نهادن به مقام مدافعان سلامت استقبال قابل توجهی شده است و استفاده از فناوری واقعیت افزوده ( AR) روی جلد دفترها نیز از دیگر نوآوری‌ها و جذابیت‌های دفترهای ایرانی بوده است.

یقینی در خصوص میزان مصرف نوشت افزار اظهار کرد: «با توجه به بررسی‌های میدانی ۴ ماه پایانی سال تحصیلی گذشته (۹۹-۹۸) و سال تحصیلی جدید، نیاز به نوشت افزار و مصرف در اقلامی مانند دفتر، مداد، تراش، پاک‏کن و سایر محصولات اصلی نوشت افزار نه تنها کاهش نداشتیم، بلکه به دلیل افزایش تکالیف و تمارین برای جبران کمبود فضای آموزشی حضوری مدارس، بعضاً با افزایش مصرف در محصولات مذکور نیز مواجه شده‌ایم. در نتیجه جریان تولید و مصرف نوشت افزار که در سال‌های گذشته در شهریورماه به اوج می‌رسید، به یک روند مستمر و تدریجی در طول سال تبدیل خواهد شد.»

یقینی در پایان گفت: توجه به محتوای بومی و ایرانی که همواره دغدغه تولیدکننده‌ها و خانواده‌ها بوده نیز با پیگیری جدی تر و فعال شدن کانون‌های محتوا و کاراکتر ایرانی، با سرعت بیشتری به پیش خواهد رفت.

لذا می‌توان نتیجه گرفت که تولیدکنندگان نوشت افزار ایرانی با همان انگیزه این چند سال گذشته که سبب رشد و نمو چشم‌گیری در این صنعت بوده است، با همه تلاش خود در جهت رشد کیفیت و تنوع و «تولید محصولات بدون مشابه داخلی» به پیش می‌روند.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد