نیازمند معرفی طرح‌ها و ایده‌های ایرانی در حوزه اسباب‌بازی هستیم

به گزارش فناوری فرهنگی،اولین جلسه توجیهی سومین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی به صورت آنلاین روز دوم اردیبهشت ۱۳۹۹ برگزار شد.  این جلسه با حضور محسن حموله مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آدین مهدی‌زاده دبیر سومین رویداد ملی ایده‌آزاد و مدرسان و هدایت‌گران باتجربه دوره در صفحه مجازی برگزار شد.

دبیر سومین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی با توجه به تجربه برگزاری رویدادهای قبلی، به سه موضوع اشاره کرد. وی موضوع اول را به‌صورت مسئله این رویداد بیان کرد و گفت: مناسب است طراحان، به ارائه ایده محصول‌هایی با سرمایه اولیه ۸۰ میلیون تومان بپردازند که در بازه یک‌ونیم ساله گردش مالی ۳۰۰ میلیون تومان (برای شمارگان ۱۰ هزار نسخه) به‌دست بیاورد و قیمت تمام‌شده اسباب‌بازی نیز از مبلغ ۱۰۰ هزار تومان برای مخاطبان بیشتر نباشد.

مهدی‌زاده موضوع دوم را فرایند شرکت ایده‌پردازان شامل مراحل کار، نحوه ثبت و فرایند داوری و ایجاد فضای انتقال تجربه ایده‌آزاد از افراد باتجربه به ایده‌پردازان جوان بیان کرد و توضیح داد: طبق تجزیه و تحلیل‌های رویداد در سال گذشته، سومین رویداد ملی ایده‌آزاد به ایده‌هایی که در گروه‌های «حرکتی»، «مهارتی و درمانی» و «کمک درمانی» باشند، توجه ویژه‌ای خواهد داشت.

او افزود: همچنین ایده‌هایی که دارای زمینه‌های فرهنگی و یا برگرفته از ادبیات ایران باشند در مرحله ارزیابی از امتیاز بیشتری برخوردار خواهد شد. اما رویداد ملی ایده‌آزاد نسبت به ارائه تمام ایده‌ها اقدام می‌کند و ایده‌ها صرفاً نباید در حوزه‌های بیان شده، ارائه شود.

مهدی‌زاده موضوع سوم را فرایند کار از سوی مربیان باتجربه این رویداد (منتورها) بیان کرد که شامل نشست‌های حضوری و آنلاین با صاحبان ایده برای مشاوره‌های تکمیل ایده‌ها، نحوه ساخت، نحوه ارائه و… است.

در این نشست مجازی، مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از حضور گسترده ایده‌پردازان در این رویداد ملی، ابراز خشنودی و عنوان کرد: امیدوارم این مسیر بتواند همچون سال گذشته اتفاق‌های خوبی را در صنعت اسباب‌بازی رقم بزند، چراکه ما در حوزه اسباب‌بازی نیازمند معرفی طرح‌ها و ایده‌های ایرانی هستیم و باید نسبت به شناسایی و کشف افراد جوان و خلاق در طراحی اسباب‌بازی اقدام و کوشش کنیم.

محسن حموله با بیان این‌که برگزاری این‌چنین رویدادهایی در طول سال اهمیت زیادی دارد، افزود: از دوره دوم رویداد ملی ایده‌آزاد ۲۰ طرح به صورت ماکت آماده شد که در جشنواره ملی اسباب‌بازی به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان معرفی شد.

او اظهار کرد: از همین تعداد، پنج ایده به مرحله تولید انبوه رسیده که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با مشارکت بخش خصوصی به بازار ارائه شده است.

مهدی‌زاده در این نشست مجازی به سوال‌های شرکت کنندگان پاسخ داد و گفت: به منظور آشنایی بیشتر ایده‌پردازان با فرایند طراحی و روند رویداد، ویدئوهایی را با حضور مربیان باتجربه ایده‌آزاد با موضوع‌های مطرح شده در این جلسه که دغدغه ایده‌پردازان است، تولید و ارائه خواهیم کرد.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد