هتل‌های ترکیه آماده پذیرش گردشگران می‎شوند

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از دیلی صباح، ترکیه روند کاهش تدریجی محدودیت‌های قرنطینه که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در ترکیه وضع شده بود را آغاز کرده است. «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه هفته گذشته از برنامه کاهش محدودیت‌ها رونمایی کرده بود.

به این ترتیب، مراکز خرید، سالن‌های زیبایی و کارخانه‌های اتوموبیل‌سازی سراسر ترکیه فعالیت خود را از روز دوشنبه پس از دوماه توقف آغاز کردند.

«محمد نوری ارسوی» وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه نیز بیان کرد انتظار می‎‌رود فصل گردشگری ترکیه از عید فطر آغاز شود.

به گفته‌ی «ارسوی»، از هفته گذشته اطلاعیه‌ای برای رعایت نکات بهداشتی از جمله لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به هتل‌های ترکیه ابلاغ شده است.

پس از دریافت این ابلاغیه، هتل‌های ترکیه روند آمادسازی و طراحی بخش‌های مختلف هتل برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را آغاز کردند.

هتل‌ها به دوربین‌های حرارتی در ورودی‌ها مجهز خواهند شد تا از دمای بدن کارکنان و مسافران اطمینان حاصل شود.

از این پس هنگام صرف وعده‌های غذایی فقط کارکنان غذا را برای مسافران سرو خواهند کرد و دسر، میوه و سالاد نیز در ظروف یک بار مصرف ارائه خواهد شد.

کلیدهای کارتی اتاق‌ها به وسیله نور فرابنفش ضدعفونی خواهد شد و در لابی‌ها خودکارهای یکبار مصرف استفاده خواهد شد.

اتاق‌ها پس از تسویه و خروج مسافران تا بیست و چهار ساعت بعد تحویل داده نمی‌شوند و در هر نوبت فقط یک نفر امکان استفاده از آسانسورها را خواهد داشت، البته این قانون شامل اعضای یک خانواده نمی‌شود.

شیوع ویروس کرونا حوزه‌های بسیاری را از جمله گردشگری با خسارات شدید مواجه کرده است.

گردشگری بخش مهمی از اقتصاد ترکیه محسوب می‌شود. مسوولان گردشگری ترکیه انتظار داشتند در سال جاری شاهد ورود ۵۸ میلیون بازدیدکننده باشند.

وزیر گردشگری ترکیه اخیرا اعلام کرد اگر شیوع ویروس کرونا تحت کنترل دربیاید، می‌توان در سال ۲۰۲۱ انتظار ورود ۶۳ میلیون گردشگر به ترکیه را داشت.

شمار گردشگران خارجی در ترکیه در سه ماهه اول سال به ۴.۲۴ میلیون نفر گزارش شده که این آمار نسبت به سال گذشته با ۲۲.۱ درصد کاهش روبه رو بوده است.

ترکیه همچنین با کاهش ۱۱.۴ درصدی درآمد حاصل از گردشگری در فاصله ژانویه تا فوریه مواجه شده است.

در سال ۲۰۱۹، بیش از ۴۵ میلیون گردشگر خارجی به ترکیه سفر کردند که این آمار در سال ۲۰۱۸، ۳۹.۵ میلیون نفر گزارش شده بود.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد