همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در صنعت ICT ایران برگزار می شود

به گزارش فناوری فرهنگی،همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و کسب و کار در صنعت ICT  ایران خردادماه 1395 برگزار می شود.

با توجه به نیاز مشهود اقتصاد ایران در پسابرجام به معرفی فرصت های سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی به سرمایه گذاران و صاحبان صنایع و تکنولوژی جهانی، اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان نرم افزار ایران در راستای انجام وظایف خود به عنوان بخشی از جامعه بزرگ صنعت ICT  ایران تصمیم به برگزاری این همایش گرفته است.

این همایش با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، تشکل های بخش خصوصی فعال در صنعت ICT  و حمایت مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فناوری اطلاعات ایران وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران وابسته به وزارت اقتصاد، مرکز همکاری های فناوری ریاست جمهوری، بنیاد ملى بازی هاى رایانه اى و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

با توجه به گستره وسیع فناورى اطلاعات و ارتباطات و تاثیرگذاری آن در نیل به اهداف برنامه هاى توسعه اى کشور، نیاز به ورود سرمایه گذاران خارجی به این صنعت جهت انتقال فناورى، ارتقا بهره ورى، حضور در بازارهاى جهانى، توسعه صادرات و در نهایت دستیابى به رشد اقتصادى پایدار وجود دارد.

همچنین با توجه به اینکه در بازدیدهای هیات های تجاری از ایران پس از برداشته شدن تحریم ها، پیشرفت های قابل توجه ایران در این بخش مورد توجه تولیدکنندگان مطرح حوزه ICT جهان قرار گرفته و تقریبا اغلب شرکت های بزرگ برای ورود به ایران و سرمایه گذاری برای تولید مشترک و همچنین انتقال دانش و فناوری ابراز تمایل کرده اند. همچنین در جریان برگزاری جلسه ملاقات های تجاری میان هیات خارجی با فعالان صنعت ICT  در تاریخ 6 خردادماه 1395 نمایندگان شرکت های بزرگ بین المللی فعال در صنعت ICT  ، از پارک فناوری پردیس و مراکز مهم ICT  ایران بازدید خواهند کرد.

منبع: فارس

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد