همکاری ال جی و شرکت مخابرات کره برای کاهش شیوع کرونا

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از زد دی نت، دو طرف بر سر تولید محصولات و خدمات جدید با استفاده از هوش مصنوعی به توافق رسیده‌اند و امیدوارند بتوانند از این فناوری برای حل برخی معضلات اجتماعی مهم و از جمله همه گیری بیماری کرونا استفاده کنند.

شناسایی و استخدام افراد مستعد جوان برای ارائه آموزش‌های حرفه‌ای و به کارگیری آنها در حوزه‌های مرتبط نیز در این قرارداد همکاری پیش بینی شده است.

اولین سرویس طراحی شده در قالب این قرارداد همکاری مربوط به طراحی مدلی برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در کره جنوبی با استفاده از هوش مصنوعی است. بدین منظور از اطلاعات شبکه‌های مخابراتی و داده‌های مراکز درمانی و بهداشتی کره برای شناسایی افراد مبتلا و ردیابی آنها و جلوگیری از تماس افراد سالم با آنها استفاده خواهد شد.

شرکت مخابراتی کره جنوبی امیدوار است با توسعه این مدل همکاری به دیگر کشورهای جهان و به خصوص استفاده از داده‌های اپراتورهای تلفن همراه بتوان به طور جدی تر به جنگ بیماری‌های خطرناک و واگیردار رفت و با شناسایی و قرنطینه کردن افراد مبتلا از گسترش امراضی همچون کرونا و تحمیل هزینه‌های مادی و معنوی سنگین به جوامع جلوگیری کرد.

این شرکت هم اکنون در حال اجرای طرح‌های همکاری مشابهی در کشورهای آفریقایی کنیا و غنا است. قرار است از خدمات و محصولات طراحی شده با هوش مصنوعی در آینده برای مقابله با تخریب بیشتر محیط زیست و افزایش ایمنی در صنایع مختلف استفاده شود.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد