هم‌افزایی وارتباط ثمربخش انجمن اسباب‌بازی با نهادهای صنایع فرهنگی

به گزارش فناوری فرهنگی، محمد نخ‌چی، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره فعالیت‌های انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی در کشور گفت: ذاتاً تشکیل انجمن کاری بوده که باید سالیان قبل رخ می‌داد و امروزه با همت فعالان این حوزه این اتفاق رخ داده است.

او ادامه داد: ایجاد این نهاد و ساختار تشکل مشورتی مفیدی برای دستگاه‌های مختلف است زیرا بدنه کارشناسی فنی انجمن در راستای بهتر قدم برداشتن در حوزه اسباب‌بازی فعالیت‌های گسترده‌ای دارد و تمام تولیدکنندگان در این زمینه بسیار کار کردند و تجربه‌های مفید، شکست و موفقیت‌هایی هم داشتند.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های متعدد در این زمینه اظهار کرد: با برگزاری جشنواره‌ها، تولیدکنندگان اسباب‌بازی به این موضوع آگاه می‌شوند که کالاهای فرهنگی تا چه اندازه بر روی شخصیت و رفتار کودکان و نوجوانان تاثیرگذار است و بهتر و بیشتر با مولفه‌های فرهنگی در جامعه آشنا می‌شوند. یکی دیگر از مزایای تشکیل انجمن ارتباط با دیگر دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی مرتبط با موضوع اسباب‌بازی است. مثلاً برای انیمیشن «فیل شاه» که سریالش در حال ساخت است، بحث بازار پردازی‌ در حوزه صنایع فرهنگی قراردادش بسته شده است و این برآیند ارتباطات ثمربخش در این حوزه است.

نخ‌چی تصریح کرد: باید از تجارب و اطلاعات کسانی که ۳۰ سال در محافل اسباب‌بازی صحبت نکردند استفاده کنیم، این تجاربی است که در سینه‌ها هست و باید ضبط، مکتوب و رسانه‌ای شود.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد