هند در صدر کشورهای معلق کننده اینترنت در جهان است

به گزارش فناوری فرهنگی، از سال ۲۰۱۲ دولت هند ۳۶۷ بار اینترنت را در این کشور به حالت تعلیق درآورد. نکته جالب اینکه تنها در سال ۲۰۱۸ میلادی ۶۷٪ از خاموش کردن اینترنت در سراسر جهان فقط در هند رخ داده است. اخیراً خاموش شدن اینترنت در اعتراض به قانون اصلاح شهروندی (CAA) در دهلی و ایالت اوتار پرادش انجام شد.

براساس تحقیقات دو موسسه اندیشکده از جمله شورای هند برای تحقیقات در زمینه روابط اقتصادی بین المللی، هند در صدر خاموش کردن اینترنت در دنیا قرار دارد. به همین دلیل، خسارت اقتصادی بزرگی نیز برای این کشور به همراه داشته است. خاموش شدن اینترنت در کمتر از ۲۴ ساعت بین ژانویه ۲۰۱۲ و ژانویه ۲۰۱۹ میلادی ۶۰ بار رخ داده است. در همین زمان، اینترنت برای ۲۴ تا ۷۲ ساعت ۵۵ بار خاموش شد. خاموش شدن اینترنت ۳۹ بار بیشتر از ۷۲ ساعت اتفاق افتاد.

در همین زمان، بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ میلادی اینترنت بیش از ۱۶ هزار ساعت بسته بود. کشمیر، شاهد طولانی‌ترین خاموشی اینترنت بوده است. اینترنت کشمیر در ۵ اوت ۲۰۱۹ م خاموش شد که هنوز هم این خاموشی ادامه دارد. به عبارتی از آن روز تاکنون کشمیری‌ها ۱۳۶ روز است که اینترنت ندارند و معلوم نیست که با این میزان تاثیرگذاری اینترنت بر زندگی عادی مردم، اهالی این دیار چگونه روزگار می‌گذرانند؟

جامو و کشمیر در صدر ایالت‌های تعطیل شدن اینترنت قرار دارند. پنج ایالت برتر که اینترنت را از ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۹ تعطیل کردند جامو و کشمیر، راجستان، UP ، هاریانا، بیهار و گجرات هستند. اینترنت ۱۸۰ بار در جامو و کشمیر، ۶۷ بار در راجستان، ۲۰ بار در UP سیزده بار، در هاریانا ۱۱ بار و در بیهار و ۱۱ بار قطع شد. در همین زمان، بین سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۹ در کل ۳۶۷ بار اینترنت در کل کشور به حالت تعلیق در آمده است.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد