وایبر هم به جمع اپلیکیشن های پیام رسان رمزنگاری شده پیوست

به گزارش فناوری فرهنگی،برای پایان بخشیدن به این مسئله و دادن احساس اطمینان خاطر به مردم، مدتی است که اپلیکیشن های پیام رسانی به ارتقای امنیت و رمزنگاری کردن پیام های خود روی آورده اند.

در این مسیر، تلگرام مدت هاست که گوی سبقت را از رقبای دیگرش ربوده و پیشتاز پیام رسان ها در زمینه رمزنگاری کردن مکالمات به شمار می رود. چندی پیش واتس اپ هم به جمع پیام رسان های رمزنگاری شده پیوست، و حالا امروز نوبت به وایبر رسیده تا این امکان را به پلتفرم خود آورد.

وایبر در نسخه 6.0 کلیه مکالمات (چه خصوصی و چه گروهی) را به شکل رمزنگاری شده درآورده و این موضوع را از طریق نمایش یک آیکن قفل در بالای صفحه به شما اطلاع رسانی می کند.

Viber 1

با رمزنگاری شدن مکالمات، هیچ شخصی واسطه ای به غیر از طرفین مکالمه نمی تواند به اطلاعات گفتگو دسترسی داشته یا به آن نفوذ کند. این موضوع هم در مورد چت های یک به یک و هم مکالمات گروهی صادق است. رمزنگاری کردن مکالمات این روزها به استانداردی در اپلیکیشن های پیام رسان تبدیل شده و اضافه شدنش به وایبر برای کاربران امر بسیار خوشحال کننده ای است.

اما به غیر از مکالمات رمزنگاری شده، وایبر در نسخه 6.0 قابلیت جدید دیگری را هم در چنته دارد: چت های مخفی. به کمک این قابلیت می توانید برخی از مکالمات یک به یک یا صحبت های گروهی خود را از دیگر مکالمات معمولی خود در دستگاه جدا کرده و مخفی نمایید.

با این بروزرسانی، وایبر هم به جمع رقبای قدرتمند خود واتس اپ و تلگرام در حوزه رمزنگاری کردن مکالمات می پیوندد. با توجه به این موضوع که وایبر در حال حاضر بیشترین طرفداران خود را در جنوب شرق آسیا دارد، احتمالش هست که به خاطر رمزنگاری کردن مکالمات درگیر کشمکش هایی با دولت های این منطقه شده و به دردسر بیفتد.

با این وجود، اضافه شدن این قابلیت مطمئنا نقش بسزایی در افزایش طرفداران این اپلیکیشن پیام رسانی خواهد داشت. آخرین نسخه وایبر را می توانید هم اکنون از گوگل پلی و اپ استور دانلود کنید.

منبع: دیجیاتو

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد