وبینارهای تخصصی در حوزه کودک و میراث‌فرهنگی برگزار می‌شود

به گزارش فناوری فرهنگی،لیلا کفاش‌زاده مسئول دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه امروز ۱۴ مهر ۹۹ گفت: کارگروه کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری به مناسب هفته ملی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهرماه ۹۹ در تمامی حوزه‌های تخصصی کودک و نوجوان وبینارهای تخصصی برگزار می‌کند.

وی افزود: کارگروه کودک و نوجوان از نمایندگان پژوهشکده‌ها و گروه‌های تخصصی پژوهشگاه تشکیل شده و قرار است در این هفته هرکدام در حوزه تخصصی خود گزارش‌هایی ارائه کنند.

کفاش‌زاده تصریح کرد: هدف از برگزاری این برنامه‌ها آشنایی مربیان، تسهیلگران، آموزگاران و تمامی علاقه‌مندان پژوهش در حوزه کودک و میراث‌فرهنگی با پژوهش‌ها و فعالیت‌های انجام‌شده در این زمینه طی سالیان گذشته است.

به گفته مسئول دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه، کارگروه کودک و نوجوان در تلاش است با مشارکت علاقه‌مندان راهی به‌سوی مطالعات کودک در زمینهٔ میراث‌فرهنگی باز کند تا این موضوع قابل لمس‌تر و کاربردی‌تر شود و نسل آینده بتواند از داشته‌های فرهنگی خود به بهترین شکل استفاده کند.

وی در خصوص برنامه‌های هفته کودک گفت: معرفی مرغک میراث (نماد پژوهشگاه در حوزه کودک و نوجوان)، معرفی کتاب‌های تخصصی کودک و میراث‌فرهنگی توسط دبیرخانه انتشارات و بررسی ویروس کرونا از منظر بیولوژی توسط پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی‌فرهنگی برای کودکان از جمله برنامه‌های اولین روز هفته ملی کودک هم‌زمان با ۱۶ مهر خواهد بود.

کفاش‌زاده تصریح کرد: ۱۹ مهرماه نیز سه موضوع قصه‌گویی کودک و میراث‌فرهنگی از منظر مردم‌شناسی، ارتباط کودکان و قصه‌های عامیانه و آئین‌های حفظ نوزاد توسط پژوهشگران پژوهشکده مردم‌شناسی ارائه می‌شود، همچنین در حوزه گردشگری کودکان موضوع تجربه باغ قصه‌ها از موزه ملک مطرح خواهد شد.

وی افزود: معرفی یک بنای تاریخی از فرهنگنامه کودک و نوجوان توسط پژوهشکده ابنیه و بافت‌های تاریخی و فرهنگی و آموزش قلم‌زنی به روش ساده توسط گروه هنرهای سنتی از برنامه‌های ۲۰ مهر خواهد بود. همچنین در ۲۱ مهر موضوع میراث‌فرهنگی و تنوع زیستی از سوی پژوهشکده باستان‌شناسی ارائه می‌شود و متن گزنفون درباره تربیت کودکان در دوره هخامنشی از سوی پژوهشکده زبان‌شناسی، کتیبه‌ها و متون بررسی خواهد شد.

مسئول دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه گفت: در آخرین روز از هفته ملی کودک روز ۲۲ مهرماه، اولین کارگاه تخصصی آموزش حفاظت و مرمت عروسک‌های بومی توسط پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی فرهنگی برگزار می‌شود که از طریق فضای اسکای روم از طریق لینک https://www.skyroom.online/ch/richt.dtp/kids از ساعت ۱۰ تا ۱۲ قابل استفاده خواهد بود.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و اطلاع از نحوه برگزاری در این کارگاه مجازی می‌توانند با شماره ۶۶۷۳۶۴۵۲ داخلی ۲۴۲ تماس بگیرند.

منبع: مهرکانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد