ورشکستگی 4 هزار دفتر خدمات مسافرت هوایی در کشور

به گزارش فناوری فرهنگی، حرمت‌الله رفیعی رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران  درباره شرایط کنونی فعالیت دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در کشور اظهار داشت: در حال حاضر این دفاتر اکثراً تعطیل شده و فعالیت آنها تا حدود 100 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه آژانس‌های مسافرتی در دو بخش داخلی و خارجی فعالیت دارند، گفت: دفاتر مسافرتی در حال حاضر با ضرر و زیان‌های مالی زیادی به دلیل کرونا مواجه شده‌اند و درآمد آنها به شدت کاهش یافته و نزدیک صفر شده است.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران ادامه داد: البته برخی از این دفاتر صرفا جهت حفظ مشتری‌مداری و ارائه خدمات هر چند اندک فعال هستند و فقط در اسفند و فروردین بیش از هزار میلیارد دچار خسارت مالی شده‌اند.

رفیعی با بیان اینکه متأسفانه دفاتر خدماتی یا تعطیل شده‌ و یا مجبور به تعدیل نیروهای خود شده‌اند،‌گفت:‌ حدود 4 هزار دفتر خدمات مسافرتی در کشور وجود دارد که با شیوع کرونا ماهانه هر کدام از این دفاتر حدود 40 میلیون تومان دچار خسارت شده‌ و ورشکسته‌اند.

وی ضمن انتقاد از دولت به دلیل ارائه نکردن تسهیلات و حمایت از دفاتر خدمات مسافرتی گفت:‌ متأسفانه هیچ تسهیلاتی برای این قشر از جامعه به دلیل خسارت‌های ناشی از کرونا ارائه نشده است. در حالی که پیشنهادات زیادی در این زمینه به متولیان امر داشته‌ایم.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در پایان گفت:‌در حال حاضر 100 درصد دفاتر گردشگری ورشکسته شده‌ و 6 ماه است با زیان مالی فراوان همراه‌اند.

منبع:فارس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد