وزارت ارتباطات،فعالیت مردم بر روی تلگرام را موفقیت می داند؟

به گزارش فناوری فرهنگی،وزیر ارتباطات گفت: ایرانی‌ها ابتدا به دو شبکه اجتماعی آمریکایی و اسرائیلی مراجعه کرده بودند که از نظر امنیتی با آن‌ها مشکل داشتیم اما اکنون یک شبکه روسی را انتخاب کرده‌اند.

وزارت ارتباطات،فعالیت مردم بر روی تلگرام را موفقیت می داند؟

محمود واعظی درباره شبکه های اجتماعی اظهار داشت: مردم ما ابتدا به دو شبکه اجتماعی آمریکایی و اسرائیلی مراجعه کرده بودند که ما از نظر امنیتی با آن ها مشکل داشتیم و علاقه جدی ما این است که مردم ما از شبکه های داخلی استفاده کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: دانشگاهی‌ها و برخی شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه تلاش‌هایی کردند و حتی یکی از آن ها تا دو و نیم میلیون مشترک گرفت اما نتوانست خدمت رسانی لازم را به مردم داشته باشد.

وی گفت:‌ اکنون اینکه بین شبکه های آمریکایی و اسرائیلی، مردم شبکه ای را انتخاب کردند که مالک آن روسی است از نظر سیاسی تغییری به وجود آمده است و مسئولان این شبکه حاضرند با ما تعامل کنند.

وی اضافه کرد: اگر شبکه های اجتماعی ایجاد شوند که سرورهای آن در داخل باشد و توسط بخش خصوصی ایران ایجاد شود هم سرعت و هم امینت آن بیشتر خواهد بود.

واعظی همچنین افزود: برای پیگیری موارد غیراخلاقی در شبکه هایی مانند تلگرام رباتی ایجاد کرده ایم که موارد را شناسایی می کند و ما در مورد آنها اقدام می کنیم.

منبع: جهان

کانال

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد