پس از یونیورسال، حالا نوبت رکوردشکنی دیسنی است

 به گزارش فنافر، والت دیزنی استودیوز به لطف موفقیت فیلم‌های ˝پشت رو˝، ˝سیندرلا˝ و ˝انتقامجویان: عصر اولتران˝ در آمریکای شمالی بیش از یک میلیارد دلار به دست آورد.

دیزنی که شرکت‌های مارول، پیکسار و لوکاس‌فیلم را زیر نظر دارد، در 174 روز به فروش یک میلیارد دلار در آمریکای شمالی دست پیدا کرد و رکورد قبلی خود را که 188 روز بود جابه‌جا کرد. برای نوزدهمین بار است که دیزنی در بازار داخلی این مرز را رد می‌کند.

دیزنی در حال یک میلیارد دلار دریافتی داشته است که امسال چند فیلم مستعد فروش دیگر دارد که هنوز روی پرده نرفته‌اند، ازجمله فیلم ابرقهرمانی “انت-من” با بازی پل راد که ماه دیگر اکران می‌شود و “جنگ‌های ستاره‌ای: نیرو بیدار می‌شود” که ماه دسامبر به نمایش درمی‌آید.

البته دیزنی امسال فیلم ناموفق “تومارولند” با بازی جرج کلونی را هم روی پرده داشت که گفته می‌شود 140 میلیون دلار به این شرکت ضرر زده است.
به لحاظ تجاری، فیلم ابرقهرمانی “انتقامجویان: عصر اولتران” با 450 میلیون دلار فروش در آمریکای شمالی موفق‌ترین فیلم این شرکت از ابتدای سال 2015 تاکنون است. در همین حال، فیلم انیمیشن “پشت رو” (Inside Out) هفته پیش با 90.4 میلیون دلار کار خود را شروع کرد که دومین افتتاحیه برتر فیلمی تولید پیکسار بود.

دیزنی انتظار دارد در هفته‌های بعدی در بازار بین‌المللی و جهانی نیز به رکوردهایی دست پیدا کند. دیزنی در حال حاضر به لحاظ سهم از بازار فروش داخلی بعد از یونیورسال در رده دوم است. یونیورسال با فیلم‌های بسیار موفق مانند “دنیای ژوراسیک” و “خشمگین 7” پیشتاز است.

هنرآنلاین

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد