کلانشهرها تا پایان سال تحت پوشش اینترنت VDSL قرار می گیرند

به گزارش فناوری فرهنگی، مجید صدری، با اشاره به برنامه ریزی در دست انجام برای ارتقای تکنولوژی ADSL به VDSL اظهار داشت: با توجه به قولی که به وزیر ارتباطات داده ایم حداکثر تا اواسط خردادماه ۵۵۰ هزار خط اینترنت VDSL در تهران و قم دایر می شود.

وی با بیان اینکه کار مقدماتی اجرای این پروژه انجام شده و در برخی مراکز مخابراتی نیز واگذاری این سرویس به متقاضیان آغاز شده است، گفت: تاکنون برای ۲۴۸هزار مشترک، ظرفیت اینترنت VDSL دایر کرده ایم که ۶۲ هزار خط نیز واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه واگذاری به متقاضیان ارتقای خط ADSL به VDSL به سرعت در حال انجام است، گفت: در حال اضافه کردن تجهیزات این سرویس در قم و تهران هستیم و پیش بینی می کنیم تا پایان اردیبهشت ماه و حداکثر تا اواسط خردادماه به عدد دایری ۵۵۰ هزار خط VDSL برسیم.

صدری با بیان اینکه این سرویس، دسترسی به میانگین سرعت ۴۰ مگابیتی را برای کاربران محقق می کند، ادامه داد: سرویس ADSL میانگین سرعت ۱۰ مگابیت را برای کاربر محقق می کرد اما سرویس VDSL روی همان بستر سیم مسی و با تکنولوژی جدید، حداقل سرعتی ۴ برابر را برای کاربر ارائه می دهد. حتی تست های ما نشان می دهد که در برخی مناطق تهران این سرعت تا ۷۰ مگابیت هم می رسد که البته به میزان فاصله تا مراکز مخابراتی و سایر شرایط بستگی دارد.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای سرویس اینترنت خانگی ADSL و تغییر آن به VDSL نیازمند سرمایه گذاری وسیعی است، افزود: مطابق برنامه ریزی، سعی مان بر این است که تا پایان امسال کلانشهرها و شهرهای بزرگ کشور، تحت پوشش نسل جدید اینترنت خانگی (VDSL ) قرار گیرد تا شاهد رضایتمندی مشترکان در دریافت خدمات باشیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه مردم هزینه بابت ارتقای سرویس ADSL به VDSL پرداخت نمی کنند، ادامه داد: تلاشمان این است که بابت این ارتقای تکنولوژی هزینه مازادی از مشترکان دریافت نکنیم و به همین خاطر حتی قیمت بسته های انتخابی مشترک نیز با قیمت بسته های ADSL تقریبا یکسان است و تنها مشترک باید هزینه ای بابت تغییر مودم پرداخت کند.

صدری اضافه کرد: امکان خرید مودم به صورت نقدی و اقساطی ( ۶ ماهه و یا یکساله) برای متقاضیان فراهم است که این مودم ها در دو نوع قیمت حدود ۳۵۰ هزار تومان و ۵۵۰ هزار تومان عرضه می شود.

وی گفت: سرویس VDSL در مناطق مختلف مخابرات تهران و با توجه به امکانات مورد نیاز، ارائه و در شرایط فعلی تنها به مشترکان شرکت مخابرات ایران واگذار می شود. مراجعه حضوری برای دریافت این سرویس پذیرفتنی نیست و متقاضیان باید درخواست خود را به صورت ثبت نام غیرحضوری اعلام کنند.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد