کمبود بودجه برای ساخت بازی نامه با دغدغه های اسلامی ایرانی

حسن کریمی قدوسی در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاری تسنیم،  در پاسخ به سوالی در مورد سوژه یابی براساس دغدغه‌ها و ارزش های اسلامی ایرانی برای بازی‌های رایانه‌ای داخلی اظهار داشت: از ابتدای امسال مرکز پژوهشی در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این زمینه راه اندازی شده است که خروجی فعالیت‌های آن ابتدای سال آینده منتشر خواهد شد.

وی ادامه داد: در این مرکز پژوهش اقبال و سلیقه مخاطبان و نیاز بازار بازی‌های رایانه‌ای مورد سنجش قرار می‌گیرد و احتمالاً نشریه‌ای نیز در این مورد منتشر خواهیم کرد که در اختیار بازی سازان قرار می‌گیرد.بازی آسمان دژ

مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای افزود: ما کارگروهی در این زمینه تشکیل دادیم و 5 سناریوی بازی با موضوع روز و دغدغه‌های کشور از جمله مباحثی مانند محیط زیست، تمایز نسل‌ها، نقش مساجد در انقلاب، ظهر عاشورا و جوانمردان در آن تعریف شد.

کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: این 5 موضوع در کارگروه مورد بحث قرار گرفت و بازینامه آن نوشته شد. تلاش کردیم که این موضوعات در بین بازی سازان رایانه‌ای به مناقصه گذاشته شود اما متأسفانه به علت کمبود بودجه این مناقصه برگزار نشد.

وی بااشاره به اینکه تاکنون تنها دو میلیارد تومان از بودجه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اختصاص داده شده است، گفت: به دلیل کمبود بودجه سناریوهای مذکور به چند نهاد تحویل داده شده که خود بتوانند برای ساخت بازی‌ها اسپانسر فراهم کنند و منتظر پاسخ آنها هستیم.

منبع: تسنیم

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد