«گربه‌ها» معجزه نکردند/ «یخ زده» سومین انیمیشن پرفروش تاریخ

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از ورایتی، در هفته‌ای که گذشت فیلم‌های جدیدی در آمریکا و جهان اکران شدند و فیلم سینمایی «گربه‌ها» که انتظار یک معجزه در روزهای کریسمس را داشت با یک مصیبت بزرگ روبه رو شد.

این فیلم که ساخته تام هوپر است، با وجود ۲ هفته اکران در سینماهای جهان تنها ۳۸ میلیون دلار فروخت، در حالی که باید ۱۰۰ میلیون دلار فروش می‌کرد.

این فیلم که پیش از کریسمس تنها ۶.۵ میلیون دلار فروخته بود بار دیگر شکست را تجربه کرد و در شلوغ‌ترین روزهای سینمایی سال نتوانست خودش را بالا بکشد و با این فروش در ردیف نهم باکس آفیس آمریکا جای گرفت. «گربه‌ها» در ۵ روز کریسمس که شامل تعطیلات آخر هفته هم می‌شد، تنها ۸.۷ میلیون دلار فروخت.

این در حالی است که تولید «گربه‌ها» ۱۰۰ میلیون دلار هزینه برد و توزیع آن در بازار جهانی و محاسبه مالیات‌ها و عوارض مختلف نیز ۱۰۰ میلیون دلار دیگر خرج روی دست تولیدکنندگانش گذاشت.

اما این هفته فیلم‌های جدید راهی اکران شدند که «زنان کوچک»، «۱۹۱۷»، «فقط رحمت» و انیمیشن «جاسوسان نامحسوس» را دربرمی‌گیرد. از میان این فیلم‌ها «زنان کوچک» و انیمیشن «جاسوسان نامحسوس» توانستند جای خود را در میان پنج فیلم پرفروش هفته به دست آورند.

با این حال صدرنشین این هفته همچنان «جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر» بود که در هفته‌ای که گذشت با فروش ۷۲ میلیون دلار صدرنشین باکس آفیس آمریکای شمالی شد. آمار فروش پنج روز کریسمس برای این فیلم ۱۳۶ میلیون دلار بود.

این فیلم دیزنی که آخرین قسمت از سه‌گانه این مجموعه فضایی است، آمار فروش خود را در پایان تعطیلات در سراسر جهان به ۷۲۵ میلیون دلار رساند و این در حالی است که تنها ۱۲ روز از اکران جهانی آن می‌گذرد. فروش این فیلم در بازار جهانی در تعطیلات آخر هفته ۹۴.۳ میلیون دلار در ۵۲ بازار جهانی بود. این فیلم بیشترین فروش را در بریتانیا با ۵۱.۴ میلیون دلار ثبت کرد.

«جومانجی: مرحله بعد» با بازی دواین جانسون، کوین هارت و جک بلک این هفته ۳۵ میلیون دلار دیگر فروخت تا در جایگاه دوم باکس آفیس قرار بگیرد. فروش داخلی این فیلم ۱۷۵ میلیون دلار و فروش آن در بازار جهانی ۴۷۲ میلیون دلار بوده است.

«زنان کوچک» فیلم تازه‌وارد موفق این هفته بود که توانست جایگاه سوم را اختیار کند. این فیلم اقتباسی ساخته گرتا گرویگ در سه روز تعطیلات آخر هفته ۱۶.۵۲ میلیون دلار و در مجموع در ۵ روز کریسمس ۲۹ میلیون دلار در آمریکا فروخت. فروش این فیلم در بریتانیا و اسپانیا هر یک ۶.۳ میلیون دلار بود.

«یخ زده ۲» نیز توانست به درخشش خود ادامه بدهد و آمار فروشش را در جهان از مرز ۱.۲۱ میلیارد دلار عبور داد تا سومین انیمیشن پرفروش در تاریخ شود. ادامه «یخ زده» ۴۲ میلیون دلار از فروش در ۵۳ بازار به دست آورد و فروشش در سطح بین‌المللی را به ۷۹۶ میلیون دلار رساند. این فیلم با فروش ۱۶.۵ میلیون دلار ردیف چهارم فهرست پرفروش‌ها را در هفته اخیر کسب کرد و فروش داخلی‌اش را به ۴۲۱ میلیون دلار رساند.

«جاسوسان نامحسوس» دیگر فیلم تازه وارد هفته انیمیشنی از کمپانی فاکس قرن بیستم است که ویل اسمیت، تام هالند، کارن گیلان و دی جی خالد در آن صداپیشگی کرده‌اند. این انیمیشن با فروش ۱۳.۲ میلیون دلار جایگاه پنجم پرفروش‌ها را کسب کرد و در تعطیلات کریسمس ۲۲ میلیون دلار فروخت. فروش این انیمیشن در بازار بین‌المللی ۱۶ میلیون دلار و مجموع فروشش در بازار جهانی برابر ۳۸ میلیون بود.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد