گرماگرم استارتاپ‌ها در اینوتکس ۲۰۱۸ آغاز به کار کرد

به گزارش فناوری فرهنگی، هفتمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (INOTEX 2018)، با حضور دبیر نمایشگاه و مدیر فن بازار ملی ایران و در میان استقبال فعالان حوزه استارتاپی آغاز به کار کرد. این رویداد که با هدف ایجاد هم‌افزایی میان فعالان حوزه نوآوری به مدت سه روز برگزار می‌شود، روز 14 تیرماه در محل برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو آغاز به کار کرد. اینوتکس امسال میزبان 150 استارتاپ و 16 شتاب‌دهنده، 11 سرمایه‌گذار خطرپذیر و بیش از 100 شرکت دانش‌بنیان است.

اینوتکس ۲۰۱۸

اکبر قنبرپور در افتتاحیه این نمایشگاه تخصصی در حوزه تکنولوژی و نوآوری کشور، ضمن اینکه اهداف برگزاری این گردهمایی را تشریح کرد، فهرستی از برنامه‌ها و روند برگزاری این نمایشگاه در سه روز آتی را به بازدیدکنندگان ارائه کرد:

«چندسالیست که روند کاری اینوتکس تغییر پیدا کرده و شرکت‌های ایرانی و خارجی در کنار یکدیگر در این نمایشگاه حاضر می‌شوند و دیگر اینوتکس مختص شرکت‌های خارجی نیست. استقبال امسال بیش از اندازه بوده و برای ما هم غافلگیر کننده است. در نمایشگاه امسال با ارگان‌های حاکمیتی همچون پلیس فتا و ای‌نماد و سازمان بورس کالا و… نیز به تفاهماتی رسیدیم و آنها هم جزو شرکت‌کنندگان مراسم هستند.»

اینوتکس ۲۰۱۸

«رضا غیابی»، مدیرعامل موسسه فرصت آفرین با اشاره به سازوکار اجرایی نمایشگاه اینوتکس 2018 یکی از مهم‌ترین بخش‌های نمایشگاه امسال را بخش استیج دانست:

«این برنامه در قالب یک برنامه سه‌ روزه و با هدف بررسی چالشهای استارتاپی ایران طراحی شده است و در آن به بررسی موضوعاتی همچون سرمایه‌گذاری اولیه و کلان، موضوعات حقوقی، مشکلات توسعه فنی و رشد استارتاپ‌ها پرداخته می‌شود.»

مدیرعامل موسسه فرصت آفرین یکی دیگر از برنامه‌های ویژه امسال را «اینوتکس تلنت» دانست و اظهار کرد:

«اینوتکس تلنت» نه‌تنها نقش پل ارتباطی بین استارتاپ‌ها و متقاضیان جویای کار را ایفا می‌کند، بلکه در این بخش فار‌غ‌التحصیلان هم می‌توانند با استارتاپها و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف آشنا شوند و از فرصت‌های شغلی موجود در این شرکت‌ها مطلع شوند.»

اینوتکس ۲۰۱۸

فضای پذیرایی اینوتکس ۲۰۱۸ یکی از نقطه ضعف‌های بزرگ آنست و امید می‌رود تا تدبیری برای آن در روزهای باقی مانده صورت گیرد

اینوتکس امسال همراه با اینوتکس سلامت به طور همزمان برگزار می‌شود و غرفه‌های اینوتکس سلامت که مربوط به استارتا‌پ‌های حوزه دانش و سلامت است در طبقات فوقانی سالن اصلی نمایشگاه هستند. اینوتکس فرصت خوبی برای علاقه‌مندان حوزه ICT و یا کسانی که قصد دارند وارد دنیای استارتاپ‌ها شوند است و جای مناسبی برای ارتباط‌گیری و شبکه زدن با دیگر علاقه‌مندان و فعالان این حوزه است. گرچه شلوغی غرفه‌ها و ازدحام جمعیت و البته وضعیت آب‌وهوای گرم تابستان امسال، فضای نمایشگاه را بسیار گرم کرده و دست‌اندرکاران این مراسم بارها و بارها بابت این موضوع از بازدیدکنندگان عذرخواهی کردند، اما شاید این گرما بتواند به تب و تاب داغ این نمایشگاه همخوانی پیدا کند.

منبع:دیجیاتو

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد