گزارشی از واکنش کاربران ایرانی به اعدام شیخ نمر در فضای مجازی + تصاویر

در پی اعدام شیخ نمر باقر النمر، رهبر شیعیان عربستان، کاربران ایرانی با شعارهای مختلف جدیدترین جنایت آل‌سعود را محکوم کردند و خواهان پاسخ مناسب مسلمانان نسبت به جنایات سعودی‌ها شدند.

 اجرای حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان، مسلمانان جهان و به خصوص مردم ایران را در بهت و خشم از ظلم‌ بی‌پایان رژیم دیکتاتور آل سعود فرو برد؛‌ بر این اساس از همان ساعات ابتدایی اعلام این خبر در رسانه‌ها واکنش‌ها نسبت به جدیدترین جنایت آل سعود آغاز شد.

کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی خشم خود را با شعارهایی از قبیل «هیهات منا‌الذله»، «لعنت بر آل سعود»، «اعدام شیخ نمر بی‌پاسخ نخواهد ماند»، «تمام ما شیخ‌نمر هستیم» و انتشار عکس‌نوشت و پوستر اقدامات غیرانسانی آل‌سعود را محکوم کردند.

«بکشید ما را ملت ما بیدارتر خواهد شد» این جمله امام خمینی (ره) جزو پرکاربردترین جملاتی بود که با شهادت رهبر شیعیان عربستان از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی مورد تأکید قرار گرفت؛ در ادامه بخش کوتاهی از تصاویر منتشر شده از سوی کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی را مشاهده می‌کنید:

*مهدی‌جان! چه مظلومانه شیعه را در سراسر دنیا شهید می‌کنند و می‌پندارند شهادت شیخ‌نمرها باعث خشک شدن صدای شیعه و اسلام واقعی می‌شود آنها بدانند با شهادت یک نمر هزاران شیخ نمر باقر النمر متولد می‌شود.

*اگر شیعه سکوت کند مطمئناً راهی باز می‌شود برای شهید کردن علمای دیگر شیعه …

*هرچه بیشتر بکشید، بیدارتر خواهیم شد؛ این جهان شیخ‌نمرها فراوان دارد. آل یهود شیخ نمر باقر النمر را اعدام کرد؛ کجایند مدعیان دروغین حقوق بشر؟! کجایند کذابان حمایت از آزادی بیان؟! کجایند یاوه سرایان مبارزه با دیکتاتوری؟!

*تر شد از موج خبر، چشم همه، ساحل‌ها؛ حبس هرگز نشود کشتی خون، در گل‌ها، سر به دارند در این قافله دریا دل‌ها …

بوزارت کشور عربستان صبح دیروز (شنبه 12 دی) با صدور بیانیه‌ای از اجرای حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان خبر داد. برادر شیخ نمر «محمد النمر» در گفت‌وگو با شبکه خبری «المیادین»، ضمن تأیید خبر اعدام برادرش این اقدام آل سعود را محکوم کرد و آن را (شنیع) توصیف کرد.

شیخ نمر باقر النمر متولد سال 1379 هجری قمری در عوامیه (در شرق عربستان) یک مجتهد شیعه و فعال حقوق بشر عربستانی و رهبر شیعیان این کشور بود.

او در پی اعتراضات شیعیان عربستان در سال 2012 بازداشت شد و در 23 مهرماه 1393 دادگاه جنایی عربستان سعودی شیخ نمر را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و محاربه، به «اعدام با شمشیر و به صلیب کشیده شدن در انظار عمومی» محکوم کرد.

حکم اعدام شیخ نمر بارها از سوی سازمان‌های حقوق بشری محکوم شده و از عربستان خواسته شده بود که این حکم را اجرا نکند اما رژیم آل سعود روز گذشته این فعال حقوق بشر را اعدام کرد.

منبع: جام جم آنلاین

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد