گزارش مالی هواوی از افزایش 44 درصدی فروش تلفن هوشمند در سال 2015 حکایت دارد

به گزارش فناوری فرهنگی،هواوی مدتی پیش نیز چند محصول جذاب را به بازار عرضه کرده و سرخوش از موفقیت های بدست آمده، به اپل و سامسونگ اخطار داده بود که قصد دارد در پنج سال آینده مقام نخست بزرگترین تولید کننده تلفن هوشمند در جهان را تصاحب نماید.

با توجه به توضیحات بالا بد نیست بدانید که هواوی اخیراً با ارائه گزارش مالی سال 2015 اعلام کرده است که سود این شرکت در سال گذشته میلادی با 33 درصد افزایش به 5.7 میلیارد دلار افزایش یافته و درآمدش نیز 37 درصد بالاتر رفته و به 60.9 میلیارد دلار رسیده است.

البته با وجود چنین افزایشی، سرمایه گذاری بیش از پیش هواوی در بخش تحقیق و توسعه موجب شده سود ناخالص این شرکت در سال گذشته از 44.2 به 41.7 درصد کاهش یابد.

اما همانطور که توقع می رود، بخش عمده چنین پیشرفتی به واحد تولید ابزارهای موبایل غول چینی مربوط می شود که میزان درآمدهای آن در سال 2015 با 73 درصد افزایش به 19.9 میلیارد دلار رسیده است.

بررسی تعداد فروش تلفن های هوشمند ساخت این شرکت نیز در سال گذشته نشان دهنده افزایشی 44 درصدی است و به 108 میلیون دستگاه رسیده که موجب شده هواوی از این نظر پس از 319.7 میلیون دستگاه توسط سامسونگ و 231.5 میلیون محصول اپل، در مقام سوم قرار داشته باشد.

یکی از کارشناسان حوزه موبایل پیشبینی می کند شرکت چینی در آینده نیز چنین رشدی را تجربه نمایند، چرا که هواوی اخیراً محصولات جذابی ارائه کرده و نشان داده متحول شده است، در حالی که اصلی ترین رقبایش چندان نتوانسته اند روند عرضه محصولات حقیقتاً مبتکرانه را در سالهای اخیر حفظ نمایند.

در پایان لازم به ذکر است که مهم ترین محصول آینده هواوی پرچمدار بعدی این شرکت با نام Huawei P9 به حساب می آید که تنها چهار روز تا رونمایی از آن باقی مانده و انتظار می رود به خصوصیاتی از جمله دوربین دوگانه و چیپست قدرتمند Kirin 950 مجهز باشد.

منبع: دیجیاتو

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد