یک فراخوان در پایان شوک کرونا/متخصصین دلسرد شده‌اند

به گزارش فناوری فرهنگی، آرشام شیرزادیان محقق حوزه کسب و کار و کارآفرینی درباره روند فعالیت کسب و کارهای منتهی به تولید و عرصه محصولات حوزه مد و لباس  گفت: تا به امروز افراد بسیاری هستند که در زمینه‌های گوناگون ازجمله طراحی لباس و سایر ملزومات فعالیت می‌کنند و دانش لازم و کافی را در این بخش دارند، اما چه‌بسا در این بین معدود افرادی باشند که با دارا بودن ایده‌های بکر، خلاقانه و جذاب، طراحانی خاص به شمار می‌روند و می‌توانند با اتصال به صنعت، گام‌های بلندی در شکوفایی و رشد برندها با سرعت قابل توجه در دوران پسا کرونا بردارند.

او تصریح کرد: در همین راستا و به منظور معرفی این طیف به بازار کار در دوران پسا کرونا، فراخوانی البته دارای پیش‌زمینه‌های تحقیقاتی و مطالعاتی آمده و به‌زودی منتشر خواهیم کرد و بنا داریم استعدادهای موجود در این زمینه را از این طریق پیدا کنیم و آن‌ها را در مسیر درست قرار دهیم. چه‌بسا طیف وسیعی از افراد در زمره مدیران مزون‌ها، مدیران منابع مالی و انسانی و سایر مدیران در بخش‌های مختلف باشند که با ارائه ایده‌های جدید بتوانند این عرصه را با توجه به رکود و بحران ناشی از کرونا به سمت درستی هدایت کنند.

شیرزادیان با تأکید بر اینکه این افراد توسط تحقیقات میدانی و مطالعات متعدد انجام گرفته بر اساس یک فراخوان و در ادامه آن اجرای طرح غربالگری و آموزشی شناسایی شده و در بدو دوران پسا کرونا به نمایندگان عرصه کارآفرینی که خوشبختانه امروز تعداد آن‌ها بسیار زیاد است، معرفی می‌شوند اظهار کرد: در این بین منسوجات یکی از مهم‌ترین نقاط هدف است. متأسفانه در پی اپیدمی کرونا، چرخ بسیاری از کارخانه‌های نساجی در ایام پیک کاری آن‌ها یعنی زمستان و بهار نچرخید و این تعطیلات موجب رکود بازار خواهد شد. از طرفی به دلیل نبود واردات و صادرات از سوی ایران و دیگر کشورها ما در آینده نزدیک با بحران تأمین مواد اولیه مواجه خواهیم شد.

این محقق کسب و کار گفت: پیش‌بینی می‌کنیم با کنترل شرایط موجود و رفتن سیر صعودی شیوع ویروس مهلک کرونا به سمت سیر نزولی، حجم وسیعی از درخواست‌های مردم برای تأمین پوشاک را شاهد باشیم؛ این در حالی است که بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و کوچک و صنایع خرد و کلان با تعدیل نیرو در دوره کرونا تلاش کردند که به شکل موقتی باری را از روی دوش خود بردارند و حال که اکنون با تعدیل نیروی چشم‌گیری در سایر صنایع ازجمله صنعت پوشاک و نساجی مواجه شده‌ایم، پیش‌بینی می‌کنیم با فرارسیدن دوران پسا کرونا در تمامی این بخش‌ها نیاز مبرم به کشف نیروی متخصص و کارآمد احساس شود.

او در پایان تأکید کرد: کمبود و دلسردی نیروهای متخصص در دوران پسا کرونا به دلیل نبود تدبیرهای لازم از سوی نهادهای بالادستی یکی از مهم‌ترین معضلات صنایع ازجمله صنعت فشن خواهد بود. این در حالی است که ما تلاش می‌کنیم برای جلوگیری از این پیشامد از تهدید به وجود آمده، فرصت‌آفرینی کنیم و منابع انسانی آماده به‌کار را در زمان آمادگی این عرصه پس از شوک کرونا به کارآفرینان معرفی کنیم.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد