۳۶۰۰ شرکت دانش بنیان در ایران فعالیت می کند

به گزارش فناوری فرهنگی، سورنا ستاری پیش از ظهر سه شنبه در بازدید از پارک علم و فناوری آذربایجان غربی اظهارداشت: جمهوری اسلامی در بسیاری از علوم نوین نظیر نانو جزو ۱۰ کشور نخست جهان بوده و این امر نشان دهنده توسعه علمی قابل توجه کشور است.

وی با بیان اینکه ایران در رتبه بندی جهانی نوآوری طی چهار سال گذشته ۶۷ رده ارتقا یافته است افزود: ایران در این حوزه از رتبه ۱۳۲ به ۶۵ رسیده است، این رتبه در سال های آینده نیز باید بهبود یابد.

ستاری با اعلام اینکه ایران در عرصه رتبه بندی مقالات علمی در رتبه پانزدهم جهانی قرار دارد عنوان کرد: بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی علاوه بر واریزی صندوق پژوهش و فناوری، به شرکت های دانش بنیان پرداخت کرده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری کشورمان با تاکید بر اینکه دولت باید زیرساخت‌ها را در تمامی بخش‌ها فراهم کند و ایجاد محیط کسب و کار را آسان کند ادامه داد: با ایجاد صندوق‌های محلی و اعطا تسهیلات به جوانان و افراد مستقر در پارک می توان پرداخت وام‌ها را سرعت بخشید و در این زمینه نیازمند بخش خصوصی هستیم.

وی در ادامه با اشاره به نوپا بودن مرکز علم و فناوری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: امسال با توجه به رشد علمی این مرکز تلاش می شود حمایت های کشوری از این مرکز افزایش یابد.

ستاری خواستار رفع مشکل مالیاتی شرکت های دانش بنیان استان شد و گفت: برای توسعه زیرساخت های علمی در استان صندوق پژوهش و فناوری در استان باید راه اندازی و فعال شود.

ستاری اظهار داشت: مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی وظیفه دارند فضای کسب و کار را در نقاط مختلف استان فراهم کنند تا جوانان بتوانند با خلاقیت های خود وارد عرصه شده و زمینه توسعه همه جانبه کشور را فراهم کنند.

وی گفت: محیط کسب و کار باید با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم شود و در این امر خطیر نباید از درآمد نفتی استفاده کرد چرا که اگر پول نفت در مسیر کارآفرینی جریان پیدا کند این فضا را در مدت زمانی کوتاهی به چالش می کشد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری که صبح امروز وارد ارومیه شد، علاوه بر دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، پارک علم و فناوری ارومیه را افتتاح و از محصولات فناورانه این پارک نیز رونمایی کرد.

بازدید از نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله صنعت هسته ای جمهوری اسلامی در دانشگاه ارومیه و دیدار با روسای دانشگاه ها و نخبگان استان از دیگر برنامه های این سفر یک روزه است

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد