۷۰ درصد جمعیت کشور کاربر اینترنت هستند/ ضرورت جدی گرفتن فرهنگ استفاده از فضای مجازی

به گزارش فناوری فرهنگی، سجاد رضایی ظهر  دردوره مقدماتی تربیت مربی سواد رسانه‌ای در بیرجند اظهار داشت: در آستانه ورود به دهه پنجم انقلاب هستیم بنابراین باید همانند نسل‌های گذشته که در حفظ و پیروزی انقلاب تلاش کردند بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب گام‌های بهتر و اساسی‌تر را برداریم.

وی با بیان اینکه امروزه فضای مجازی و سایبری جایگاه ویژه‌ای در بین مردم پیدا کرده، بیان داشت: گستردگی آن براساس آمار و ارقام، تجربه و منطق مشخص است به گونه‌ای که طبق آمار اعلام شده تقریبا بیش از 70  درصد جمعیت ایران از اینترنت پرسرعت استفاده می‌کنند.

مسؤول فضای مجازی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی اعلام کرد: گستردگی محتوا در عرصه فضای مجازی که ممکن است در عرض یک دقیقه بیش از یک میلیون و 160 هزار پیام فقط در شبکه تلگرام که مورد استفاده ایرانی‌ها است رد و بدل شود بر کسی پوشیده نیست.

رضایی از عضویت حداقل 35 میلیون نفر ایرانی در شبکه تگرام و  24 میلیون نفر ایرانی در شبکه اینستاگرام خبر داد و افزود: بیشتر آحاد جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان بستر شبکه‌های ارتباطی و فضای مجازی استفاده می‌کنند.

وی تبیین کرد: در سال 1370 وقتی رئیس مرکز فیزیک نظری وقت (محمدجواد لاریجانی) گزارشی در خصوص بحث اینترنت و استفاده از آن در کشور آمریکا را خدمت رهبری ارسال می‌کند و جلسه‌ای بین ایشان و رئیس مخابرات وقت شکل می‌گیرد مقام معظم رهبری با تدبیر حکیمانه می‌فرمایند و می‌گویند؛ «باید از ابتدا دغدغه آلودگی به این تکنولوژی را داشته باشیم و نشود مانند سایر صنایع ابتدا وارد کشور شود و بعد به فکر فرهنگ استفاده از آن شویم».

مسؤول فضای مجازی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با اشاره به  مطالبه‌گری رهبری در جلسات گوناگون از مسؤولان، تبیین کرد: ایشان بارها طی جلسات متعدد این موضوع را به مسؤولان گوشزد کرده‌اند و فرمودند؛ «برای فضای مجازی باید تدبیر ویژه اندیشیده شود».

رضایی اعلام کرد: موضوع سواد رسانه‌ای و فضای مجازی موضوعی نیست که حتی بین مسؤولان دولتی به‌صورت همه‌گیر و رایج باشد و در این خصوص برنامه‌ریزی کرده و بدان بپردازند فقط در بین برخی مؤسسات و نهادها وجود دارد.

وی با اعلام اینکه طبق بررسی‌های انجام شده مشخص شد برخی حوادث موجود در کشور در بستر فضای مجازی شکل می‌گیرد، متذکر شد: باید فرهنگ استفاده از فضای مجازی  که رهبر معظم انقلاب از سال 70 به آن اشاره می‌کنند را جدی بگیریم.

مسؤول فضای مجازی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در خراسان‌جنوبی در حوزه سواد رسانه‌ای، مربی که در این خصوص  مباحث را ارائه و راهنمایی و مشاوره دهد نداریم، تبیین کرد: تشکیل یک شبکه فعال و روشن‌گرایانه در حوزه فضای مجازی از نیازهای اساسی استان است.

رضایی با اشاره به اینکه در این راستا فراخوانی گذاشتیم تا اولین دوره مقدماتی تربیت مربی سواد رسانه‌ای را در خراسان‌جنوبی برگزار کنیم، عنوان کرد: باید این شبکه را همراهی و به‌صورت مستمر با اتفاقات روز، شایعات جدید و موضوعاتی که در بستر شبکه‌های مجازی انجام می‌شود، آشنا کنیم.

وی از برگزاری دوره پیشرفته سواد رسانه ای در اردیبهشت‌ماه یا خردادماه سال آینده خبر داد و گفت: مبحث سواد رسانه‌ای بیش از 40 ساعت آموزش کارگاهی می‌خواهد که در این راستا دوره مقدماتی که پیش‌زمینه دوره پیشرفته است را برگزار کردیم.

منبع:فارس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد