واردات مهر ، جانماز و تسبیح به کشور

به گزارش فناوری فرهنگی، قائم مقام وزیر صنعت گفت: بر اساس بررسیهایی که در استان خراسان رضوی برای ساماندهی عرضه سوغات صورت گرفته است نشان می‌دهد که بخش زیادی از این سوغات شامل اسباب‌بازی‌، پوشاک و حتی تسبیح و جانماز و مهر وارداتی هستند.

محمدرضا رحمانی قائم مقام وزیر صنعت در ششمین اجلاسیه دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران در خصوص بسته‌های رونق تولید اصناف کشور اظهار کرد: در کشور ۶۰۰ هزار واحد صنفی، تولیدی وجود دارد و وزارت صنعت برای حمایت و رونق آنها بسته ای جداگانه از واحدهای صنعتی در بحث رونق تولید در نظر گرفته است.

وی افزود: قرار بود تا پایان شهریور ماه سال جاری ۷۵۰۰ واحد تولیدی تسهیلات دریافت کند اما تا به امروز این تسهیلات به ۱۰ هزار واحد تولیدی اختصاص یافته و پرونده‌های آنها اکنون در بانکها در مرحله رسیدگی است.

قائم مقام وزیر صنعت گفت: ریشه حل مشکلات اقتصادی کشور در اقتصاد مقاومتی قرار دارد و این دغدغه جدی توسط دولت دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: معاون اول رئیس جمهور برای این امر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ایجاد کرده است و با سرعت خاصی پیگیر حل مشکلات واحدهای تولیدی است.

رحمانی گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی در وزارت صنعت، معدن و تجارت به ریاست وزیر ایجاد شده است و ما معتقدیم که این امر تکلیف و راه‌حل مشکلات اقتصادی کشور است.

قائم مقام وزیر صنعت افزود: اقتصاد مقاومتی باعث می‌شود که در مقابل همه تکانه‌های خارجی در هر زمانی آماده باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۳ میلیون واحد صنفی در کشور وجود دارد گفت: هرکاری که برای اصناف انجام می‌شود باید توسط خود آنان انجام شود که در وزارت صنعت به تفاهماتی برای این همکاریها رسیده‌ایم.

مهر، جانماز و تسبیح وارداتی است

وی در ادامه صحبتهای خود با اشاره به لزوم ایجاد شهرکهای صنعتی در کشور گفت: بر اساس بررسیهایی که در استان خراسان رضوی برای ساماندهی عرضه سوغات صورت گرفته است نشان می‌دهد که بخش زیادی از این سوغات شامل اسباب‌بازی‌، پوشاک و حتی تسبیح و جانماز و مهر وارداتی هستند.

وی افزود: برای ساماندهی این امر به جد دنبال خوشه و شهرکهای صنعتی در استان خراسان هستیم تا نیاز داخلی کشور در خود کشور تامین شود.

وی همچنین گفت: در بازار روسیه موفق نبوده‌ایم که این امر نیز ناشی از همین عدم ایجاد خوشه‌ و شهرکهای صنعتی است و ما به جد به دنبال ایجاد واحدهای بزرگ برای سورتینگ محصولات تولیدی به این کشور در اوزان بالا هستیم.

منبع:اقتصادپرس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد