فیسبوک گزارش مالی سه ماهه سوم سال جاری خود را منتشر کرد

به گزارش فناوری فرهنگی، وقتی حرف از شبکه ای اجتماعی با بیش از ۱.۱ میلیارد کاربر روزانه در میان باشد، فرصت برای تبلیغات در آن نیز زیاد خواهد بود. چندی قبل فیسبوک گزارش مالی سه ماهه سوم خود را منتشر کرد و در آن اعلام نمود که درآمدهایش بالغ بر پنجاه درصد نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل افزایش داشته و به رقم ۷.۱ میلیارد دلار رسیده است.

از این میزان درآمد، حدودا ۲.۳۷ میلیارد دلار آن سود خالص فیسبوک را تشکیل می دهند که این رقم نیز ۱۶۵ درصد نسبت به میزان سود گزارش شده اش در بازه زمانی مشابه سال قبل افزایش داشته است.

حالا بالغ بر یک میلیارد نفر در سرتاسر دنیا فیسبوک خود را از طریق موبایل هایشان چک می کنند و شمار کاربران ماهانه این سرویس نیز در حال نزدیک شدن به رقم دو میلیارد نفر است.

طبق این گزارش تمام درآمد این شبکه اجتماعی از تبلیغات موبایلی تامین می گردد؛ یعنی حدود ۸۴ درصد از کل درآمدهای تبلیغاتی فیسبوک از تبلیغات موبایلی ناشی می گردد.

با توجه به رشدی که این شبکه اجتماعی در کسب و کار اصلی خود تجربه کرده حالا بر آن شده تا بودجه اختصاصی اش برای تحقیق و توسعه را بالا ببرد. این شرکت در ۹ ماهه نخست امسال ۴.۳۵ میلیارد دلار را به واحد R&D خود اختصاص داده که ۲۴ درصد نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل افزایش یافته.

جالب است بدانید که علیرغم علاقمندی این کمپانی به پروژه های گران قیمتی نظیر پهپاد ها و واقعیت مجازی حاشیه سود عملیاتی آن افزایش قابل توجه ای را تجربه کرده و به ۴۵ درصد از کل درآمدهایش رسیده که این میزان افزایشی ۱۳ درصدی را نسبت به دوره مشابه در سال قبل نشان می دهد.

 

منبع:دیجیاتو

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد