افتتاح نمایشگاه بازی های رایانه ای در مجلس

به گزارش فناوری فرهنگی، نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس روز یکشنبه در آئین افتتاحیه نمایشگاه بازی های رایانه ای از منظر اقتصاد، فرهنگ و سیاست گفت: ما با یک جامعه آسیب دیده مواجه هستیم، متاسفانه سهم ما در عرصه بازی ها بسیار ناچیز بوده و اگر بگوییم سهمی نداشته ایم واقعی تر است.
وی افزود: میانگین سنی مخاطب 21 ساله بازی های رایانه ای گواه تاثیرگذاری آن بر جامعه چند میلیونی کشور دارد و ما هیچ برنامه ریزی برای آن نکرده ایم و به تبع آسیب های مختلف فرهنگی سیاسی اقتصادی و اعتقادی به آن وارد شده است که بهتر است قانونگذارطرحی را حتی به صورت دو فوریتی برای آن داشته باشد.
نماینده مشهد در مجلس با تاکید براین که امروز بازی یک وسیله فرهنگی است و صرفا سرگرمی نیست تصریح کرد: ما مصرفی در داخل کشور داریم که 5 درصد آن تولید داخلی و 95 درصد آن وارداتی است.
وی یادآورشد: به رغم آنکه متولی موضوع فضای مجازی شورای عالی فضای مجازی است، در این راستا پیگیری خواهم کرد که اگر درآستانه زمانی کوتاه شورا نتواند در این زمینه ورود کند ما برای موضوع بازی های رایانه ای در قالب طرحی نیازمندیهای این حوزه را برای قانونگذاری به صحن آوریم.
حسن کریمی قدوسی رئیس بنیاد ملی بازی های رایانه ای نیز دراین مراسم اظهار امیدواری کرد که پس از برگزاری این دوره از نمایشگاه شاهد رقم خوردن اتفاقاتی چه در حوزه قانونگذاری و چه در حوزه تخصیص اعتبارات مشخص باشیم.
وی افزود: هدف از این نمایشگاه آگاهی دادن نمایندگان خانه ملت و ایجاد حساسیت برای یاری رساندن متولی این حوزه در زمینه قانونگذاری در بحث کپی رایت، ممنوعیت فروش بازی ها به کودکان زیر 18 سال و دریافت عوارض از بازی های خارجی است.
نمایشگاه تخصصی بازی های رایانه ای از منظر اقتصاد، فرهنگ و سیاست از امروز یکشنبه به مدت یک هفته در محل نمایشگاه های مجلس در حال برگزاری است.

منبع: ایرنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد