۲۲هزار شرکت اینترنتی مجوز گرفتند/رشد۱۵درصدی تجارت الکترونیکی

به گزارش فناوری فرهنگی، رمضانعلی صادق‌زاده اظهار داشت: خوشبختانه اجرای طرح سهمیه بندی سوخت و همچنین سرشماری اینترنتی در سال جاری نشان داد که شرایط خوبی برای توسعه الکترونیک وجود دارد و داد و ستد اقتصادی در این فضا در جهان در سال گذشته به حدود ۱۷ میلیارد دلار رسیده است.

وی افزود: ایران از این لحاظ در میان کشورهای منطقه موقعیت خوبی دارد و تجارت الکترونیکی در هر سال ۱۵ درصد افزایش می‌یابد و از شهروندان می‌خواهیم حتما پس از بررسی نماد اعتماد الکترونیکی، از فضای مجازی برای داد و ستد استفاده کنند و امیدواریم روزی برسد که همه تجارت خرد و کلان کشورمان در این فضا انجام شود.

صادق‌زاده گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد عمده تجارت الکترونیک در کشور در خارج از شهر تهران و کلانشهرهاست و شهرهای کوچک و استان‌های کم برخوردار بیشترین استقبال را دارند.

وی به شهروندان توصیه کرد: از داد و ستد در فضای مطمئن مجازی استقبال کنند چون هزینه‌ها را به شدت کاهش داده و شاخص‌های رفاهی، اجتماعی، فرهنگی و تجاری را ارتقا می‌دهد.

صادق‌زاده گفت: شهروندانی که علاقه‌مند به عرضه کالا وخدمات خود در فضای مجازی هستند، می‌توانند به سایت مرکز توسعه تجارت الکترونیکی مراجعه و ثبت‌نام کنند و ما هم پس از استعلام و بررسی‌های کارشناسی تلاش می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان مجوز نماد اعتماد تجارت الکترونیک را اعطا کنیم.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک اظهار داشت: خوشبختانه زیرساخت ها و نرم افزارهای لازم برای توسعه فضای مجازی در کشور فراهم است و از طریق برگزاری همایش ها و نشست های منطقه ای و استانی در این زمینه اطلاع رسانی خوبی انجام شده است.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد