رشد ۸۰درصدی تجارت الکترونیکی در کشور/ تقویت ۵برابری توان اینترنت

به گزارش فناوری فرهنگی، حسین مهری روز چهارشنبه ضمن حضور در استان مرکزی و دیدار با استاندار در اراک، اظهار داشت: ارتقای پهنای باند و زیرساخت های شبکه اینترنت در کشور با رشد پرشتاب و قابل توجهی روبرو بوده و طی سه سال اخیر بین پنج تا هشت برابر رشد داشته است.

معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست کشور افزود: ارتقای و افزایش توان شبکه اینترنت کشور در سال های اخیر موجب شد که بسیاری از امور از جمله خرید و فروش و تجارت الکترونیکی و اینترنتی در کشور با رشد چشمگیر ۸۰ درصدی مواجه شود.

مهری بیان کرد: این مساله موجب شده بسیاری از امور خرید و فروش از این طریق در کشور پیگیری شود که هزینه ها را تا حد زیادی کاهش داده و از رفت آمدهای زائد و ایجاد ترافیک و …. جلوگیری کرده است.

وی  با اشاره به وضعیت ارائه کارت هوشمند ملی در کشور خاطرنشان ساخت: فرایند ارائه کارت هوشمند اوایل با تاخیر همراه بود و عمدتا پنج ماه زمان می برد که با پیگیری های انجام شده هم اکنون این مدت به دو ماه کاهش یافته است.

معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت پست کشور تصریح کرد: کارت های ملی فعلی تا پایان سال ۹۶ اعتبار دارد و به همین دلیل باید روند ارائه کارت ملی هوشمند در کشور تسریع شود.

مهری با اشاره به اجرای طرح نشانی پستی استاندارد ملی در کشور(جی نف) گفت: اجرای این طرح از سال ۹۳ توسط رئیس جمهور به شرکت ملی پست برای انجام، ابلاغ شد.

وی افزود: اساس اجرای این طرح جمع آوری اطلاعات پستی کشور و طبقه بندی آنها در یک بانک اطلاعاتی است و این اقدام به منظور تسهیل و تسریع ارائه انواع خدمات پستی برنامه ریزی شده است.

مهری اظهار داشت: در راستای اجرای طرح جی نف، تاکنون یک میلیون آدرس پستی شهری و روستایی در استان مرکزی جمع آوری و از مجموع ۲۲۱هزار ساختمانی که در این استان وجود دارد، مختصات جغرافیایی ۲۱۹هزار واحد شناسایی شده است.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد