«تن تن» یک بار دیگر رکورد شکست

به گزارش فناوری فرهنگی، یک نقاشی اصل از داستان‌های «تن تن» مربوط به سال ۱۹۵۴ که سگ او برفی، و کاپیتان هادوک را که در حال راه رفتن روی ماه هستند نشان می‌دهد، به قیمت ۱.۵۵ میلیون یورو در حراجی فروخته شد تا این پسر گزارشگر بار دیگر رکورد شکن شود.

این صفه از کتاب‌های کمیک استریپ تن تن که توسط هرژه نقاشی شده از یکی از مشهورترین ماجراجویی های تن تن یعنی «کاشفان روی ماه» در حراجی عرضه شد. این صفحه تقریبا دو برابر آنچه پیش‌بینی می‌شد فروخته شد .

در این حراجی که در حراجی آرتوریال پاریس انجام شد، این کارتونیست فقید بلژیکی بار دیگر رکوردشکن شد. او همین حالا نیز رکورد فروش یک نقاشی کمیک استریپ در دنیا را به نام خودش دارد. دو سال پیش یک نقاشی دو صفحه‌ای از کتاب‌های تن تن به قیمت ۲.۶ میلیون یورو فروخته شده بود. این نقاشی ها بر حسب سال کشیده شدن‌شان می‌توانند متعلق به سال‌های ۱۹۳۷ تا ۱۹۵۸ باشند.

این صفحه که روز شنبه زیر چکش حراج رفت با جوهر چینی کشیده شده و سه شخصیت اصلی این مجموعه را روی سطح ماه نشان می‌دهد. این صفحه سیاه و سفید است و موشک آنها نیز سیاه و سفید نقاشی شده است.

«تن تن» یک بار دیگر رکورد شکست

«کاشفان روی ماه» ۱۵ سال پیش از این که نخستین انسان پا روی ماه بگذارد کشیده شده و یکی از کارهای نمادین برای دوستداران این مجموعه محسوب می شود.

کارشناس این حراجی این واقعه را یکی از لحظات خاص برای شیفتگان کمیک استریپ خواند .

یک مجموعه دار اروپایی که اسمش اعلام نشد این صفحه را خریداری کرده است.

نام اصلی هرژه، جورج پاراسپر رمی بود و مجموعه «تن تن» او یکی از محبوب‌ترین کمیک‌های اروپایی قرن بیستم  است .

در یک حراجی دیگر که روز شنبه درکریستیز برگزار شد یک نقاشی دیگر از همین کتاب به قیمت ۶۰۰ هزار یورو چکش حراجی خورد.

این کتاب ۵۹ صفحه‌ای است.

منبع: مشرق

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد