بازی‌های صادرات محور مشخص شدند

به گزارش فناوری فرهنگی، پس از اینکه شرکت ‌های بازی‌ سازی در زمان مقرر بازی ‌ها و طرح ‌های خود را برای دریافت این حمایت ارسال کردند، روند داوری آغاز شد.

در مجموع 22 طرح به بنیاد ملی بازی‌ های رایانه ‌ای ارسال شد که تمامی این 22 طرح در داوری اولیه شرکت داده شده و زیر نظر کارشناسان مربوط بررسی شدند.

در پایان و با تجمیع نظر تمامی داوران، پنج بازی برگزیده از مجموع بازی‌ ها، برای کارشناسی در کارگروه نهایی ارسال شده است.

‌در مرحله دوم داوری بازی ‌های صادرات محور قرار است این پنج اثر برگزیده داوری شوند که از این بین، سه بازی دارای ظرفیت صادرات با نظارت کامل بنیاد و در قالب کمک بلاعوض حمایت می ‌شوند.
این طرح حمایتی فرصتی را برای بازی‌سازان به ارمغان می‌آورد که بتوانند نسخه‌ای از بازی خود را جهت نمایش به ناشران خارجی در نمایشگاه بین‌المللی TGC ارائه کنند.

** بانک اطلاعاتی مد و لباس گیلان در حال تدوین است

صادق عمادزاده، کارشناس حوزه مد و لباس با بیان این که ضرورت ‌های حوزه مد و لباس بسیار گسترده شده‌اند، گفت: به‌ زودی بانک اطلاعاتی مد و لباس گیلان رونمایی می ‌شود.

وی افزود: مولفه‌ های بسیاری در زمینه فعالیت ‌های مد و لباس در استان گیلان معین شده‌ اند که با همکاری فعالان این حوزه رشد قابل توجهی را شاهد بوده ایم.

وی ادامه داد: تربیت کارشناسان خبره در این حوزه از نیازهای اساسی استان ها محسوب می شود تا فرد آشنا با شاخص های مد و لباس بتواند جریان مد و لباس را در استان های کشور راهبری کند.

وی گفت: دانشگاه ها و آموزش و پرورش باید همکاری و تعامل موازی را با ادارات ارشاد استان ها داشته باشند، تا فرصت های مطلوب امروز از دست نروند.

** نمایشگاه آثار قلم زنی در موسسه فرهنگی هنری صبا

نمایشگاه آثار قلم زنی بابک خویی در موسسه صبا برپا می شود.

در این نمایشگاه 20 اثر ظروف و مشبک طلا در کنار 10 تابلوی قلم زنی و مجموعه ای از آثار به جا مانده قلم زنی از دوره صفویه و قاجاریه به نمایش گذاشته خواهد شد.

این نمایشگاه با عنوان ‘اتفاق’ از 29 آذرماه برپا و تا 5 دی ماه در تالار لرزاده موسسه صبا در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

** نمایش شب قوزی درخانه هنرمندان ایران

فیلم شب قوزی به کارگردانی فرخ غفاری دوشنبه ۲۹ آذر در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.

پس از نمایش فیلم نیز نشست نقد و بررسی با حضور شادمهر راستین و کیوان کثیریان در خانه هنرمندان ایران برگزار می ‌شود.

شب قوزی فیلمی محصول سال ۱۳۴۳ به کارگردانی فرخ غفاری است. این فیلم که سومین ساخته فرخ غفاری است بر اساس یکی از داستان‌های هزار و یک شب نوشته و ساخته شده‌است.

شب قوزی در زمستان سال ۱۳۴۳ در تهران روی پرده رفت، اگر چه در اکران عمومی با اقبال چندانی روبرو نشد ولی در جشنواره‌های کن، کارلوی‌واری و بروکسل مورد تحسین قرار گرفت.

** پرستو گلستانی ‘سیرک سیار را به صحنه تالار هنر می برد

نمایش ‘سیرک سیار’ نوشته اوراند هریس به ترجمه حسین فدایی و کارگردانی پرستو گلستانی در تالار هنر روی صحنه می رود.

نمایش سیرک سیار با طراحی لباس، ترانه سرایی و کارگردانی پرستو گلستانی از اول دی ماه سال جاری در ساعت 19:15 بر صحنه تالار هنر خواهد رفت.

این نمایش داستان پسر بچه ای است که وقتی با پدربزرگ و مادربزرگش به دیدن یک سیرک می رود آرزو می کند برای همیشه در سیرک بماند و با ماجراهای متعددی روبرو می شود.

مهرداد باقری، تارا حیدری، مینووش رحیمیان، میلاد رمضانی (ورجاوند)، حمیدرضا سنگیان، امید مباشری، آرین ناصری مهر در این نمایش ایفای نقش می کنند.

پرستو گلستانی همچنین سراینده اشعار این نمایش است.

** پرنده نگرهای نونهال در مجموعه سعدآباد

ویژه برنامه ای به هواداری پرندگان زیبای ایران با عنوان ‘پرنده نگرهای نو نهال’ در روز پایانی هفته توسط خانه طبیعت گردی ایران با همکاری انجمن هواداران میراث در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار می شود.

مخاطبان این برنامه کودکان و نوجوانان بوده و علاوه بر انتقال مفاهیم دانشی و آموزشی، فعالیت های شهودی، تجربی و همچنین اجرای فعالیت های هنری مورد توجه قرار گرفته است تا کودکان علاوه بر آنکه با پرندگان و پرنده نگری آشنا شوند.

برنامه’پرنده نگرهای نو نهال’ از ساعت 10 تا 12 روز پنجشنبه دوم دی ماه در محل خانه طبیعت گردی ایران واقع در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار می شود

منبع: ایرنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد