درآمد ۳۰میلیارد دلاری آمریکا از صنعت گیم/ «جنگ ابدی» صدرنشین شد

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از گیم اسپات، علاوه‌بر لیست معمولی پرفروش‌ترین بازی‌ها از نظر فروش دلاری در تمام پلتفرم‌ها، لیست مختص پلتفرم‌های مختلف هم برای ماه دسامبر از سوی ان‌پی‌دی گروپ (NPD Group) منتشر شده است.

این گزارش نشان می‌دهد با وجود اینکه «ندای وظیفه: جنگ ابدی» و «فاینال فانتزی ۱۵» دو بازی برتر بودند، بازی دوم در اکس باکس وان در رتبه سوم جای گرفت، اما در پی‌اس۴ رتبه اول را از آن خود کرد. «جنگ ابدی» و «بتلفیلد ۱» (که بازی شماره سوم در پی‌اس۴ بود) دو بازی برتر در اکس باکس وان شدند.

این گزارش همچنین نگاهی به پرفروش‌ترین بازی‌های کل سال در ایالات متحده می‌اندازد و همانطور که تعجب برانگیز هم نیست، حتی با وجود اینکه روند فروش «جنگ ابدی» کمی کاهش پیدا کرد، این بازی در صدر قرار گرفت. با این حال نکته جالب می‌تواند دو بازی «جی‌تی‌ای۵» و «ندای وظیفه: عملیات‌های سیاه ۳» باشند که با وجود اینکه پارسال منتشر شدند، به ترتیب در رتبه‌های ششم و هشتم جای گرفتند.

در ماه دسامبر در ایالات متحده، فروش کلی بازی – ترکیب سخت افزار، نرم‌افزار و وسایل مربوط – با کاهشی ۱۵ درصدی نسبت به بازه مربوط پارسال، از ۳.۲ میلیارد دلار به ۲.۷ میلیارد دلار رسید. بیشترین کاهش در بخش سخت افزار بود که در دسامبر ۲۰۱۵ حدود ۱.۲۴ میلیارد دلار فروخته بود، اما در دسامبر ۲۰۱۶ به ۹۹۴.۹ میلیون دلار رسید.

هفته گذشته هم اعلام شد که در ماه دسامبر، پی‌اس۴ فروش بالاتری نسبت به اکس باکس وان در آمریکا داشته و این در حالی است که مایکروسافت گفته بود کنسولش پرفروش‌ترین کنسول نیمه دوم سال ۲۰۱۶ بوده است.

گزارش جدید حاکی از این است که فروش اکس باکس وان در دسامبر ۲۰۱۶، ۱۰ درصد نسبت به دسامبر ۲۰۱۵ بالا رفت.

از سوی دیگر، انجمن نرم افزار سرگرمی (ESA) در همراهی با ان پی دی گروپ اعلام کرد که صنعت بازی‌های ویدیویی آمریکا در سال ۲۰۱۶ چیزی معادل با ۳۰.۴ میلیارد دلار درآمد تولید کرد. این رقم که شامل پول به دست آمده از سخت افزار، بازی‌ها، لوازم مرتبط و خریدهای داخل بازی می‌شود، نسبت به ۳۰.۲ میلیارد دلار سال ۲۰۱۵ کمی افزایش داشته است.

در سال ۲۰۱۶ در مقایسه با سال گذشته، فروش نرم‌افزار بازی‌های ویدیویی ۶ درصد افزایش داشت و به ۲۴.۵ میلیارد دلار رسید. این رقم شامل بازی‌های فیزیکی، بازی‌های موبایلی، اشتراک‌ها و دیگر مجراهای سود می‌شود.

انجمن ESA نماینده منافع صنعت ویدیو گیم در واشنگتن است و هر سال رخداد E۳ (The Electronic Entertainment) یا اکپسو سرگرمی‌های الکترونیک را برگزار می‌کند. کمپانی‌های اکتیویژن، بتزدا، کپ کام، مایکروسافت، نینتندو، یوبی سافت و برادران وارنر تعدادی از اعضای این انجمن هستند.

۱۰ بازی برتر ۲۰۱۶ در بازار آمریکا بر اساس آمار فروش؛

۱. «ندای وظیفه: جنگ ابدی»
۲. «بتلفیلد ۱»
۳. «دیویژن»
۴. «ان بی ای ۲۰۱۷»
۵. «ان اف ال ۲۰۱۷»
۶. «جی تی ای ۵»
۷. «اور واچ»
۸. «ندای وظیفه: عملیات سیاه ۳»
۹. «فیفا ۱۷»
۱۰. «فاینال فانتزی ۱۵»

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد